Magneziul este al patrulea element mineral ca abundenta in organism si constituie un element de importanta majora in biologia umana. Corpul uman contine aproximativ 21 g de magneziu. O mare parte din cantitatea de magneziu continuta in corpul uman este localizata in oase, sectorul extracelular reprezentind doar 1 la suta din cantitatea de magneziu existenta in corpul nostru. Magneziul ia parte la peste 300 reactii chimice in organism.

Rolul magneziului in organism

Magneziul are functii multiple in metabolismul organismului si este un element absolut necesar desfasurarii proceselor vitale.
Are rol in metabolismul vitaminei C, al calciului, fosforului, sodiului si potasiului. Este esential pentru buna functionare a muschilor si nervilor. Absorbtia intestinala depinde, inainte de toate, de cantitatea de magneziu ingerata. Magneziul impiedica formarea depunerilor de calciu, a calculilor renali si biliari. El constituie un factor de crestere, un tonic general, un regenerator celular, un echilibrant psihic si un drenor hepatic. Contribuie la mentinerea unui sistem cardiovascular sanatos si previne atacurile de inima. Are actiune antidepresiva, fiind cunoscut si ca mineral antistres. In combinatie cu calciul, magneziul actioneaza ca un tranchilizant natural. Sporeste reactiile de aparare ale organismului si lupta impotriva efectelor senescentei.

Cauzele carentei alimentare de magneziu:
- saracirea solului in magneziului cu reducerea consecutiva a concentratiei sale vegetale;
- consum redus de alimentele bogate in magneziu, caz in care posibilitatea instalarii deficitului magnezian este mai mare;
- consumul de cereale rafinate - ele ocupa o pondere mare in alimentatia omului, iar rafinarea lor poate duce pana la pierderea 85% din continutul magnezian;
- pierderile culinare - estimate la 30-75% in decursul pregatirii unor alimente;
- alimentatia bogata in calciu scade absorbtia magneziului din intestin
- cresterea aportului de produse bogate in fosfor amplifica eliminarile renale de magneziu.
- daca alimentatia contine cantitati ridicate de grasimi vegetale, scade disponibilitatea organismului pentru absorbtia magneziului.

Manifestari ale carentei de magneziu

Lipsa unui aport adecvat de magneziu se manifesta prin spasmofilie, hiper-emotivitate, crampe musculare, dureri de cap, insomnii, furnicaturi si amorteli ale mainilor, tulburari digestive precum colicle abdominale, diskinezii biliare, tulburari psihice precum stari depresive, anxietate, isterie, osteoporoza, reumatism degenerativ, scaderea capacitatii de aparare a organismului.

Citeste in continuare »

Citeste zilnic articole sanatoase pentru o viata fericita!
Urmareste-ne si pe Facebook :)
Suntem peste 50.000 de oameni fericiti si sanatosi.
Intra si tu in comunitatea noastra!
Iti plac articolele noastre despre sanatate si diete?
Urmareste-ne si pe Facebook!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Kudika sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cand magneziul devine necesar.

Vrei sa primesti zilnic informatii despre sanatate, tratamente naturiste si diete? Urmareste-ne pe Facebook!