Celulita este o problema comuna cu care fiecare persoana, barbat sau femeie, se confrunta la un moment dat. Din pacate momentul de aparitie a celulitei nu este deloc tardiv si ne afecteaza imaginia inca din anii tineretii.

Pentru a scapa de aceasta problema inestetica trebuie sa ne inarmam cu rabdare, ambitie si sa ne schimbam comportamentul alimentar si fizic. Mai exact, trebuie sa ne facem obiceiuri sanatoase in privinta mancarii, sa consumam fructe si legume zilnic si sa evitam carnea de porc, preparatele prajite, semipreparatele, mezelurile , frisca si prajiturile cu crema.

Citeste si:

In privinta exercitiilor fizice care trebuie urmate pentru a inlatura aspectul de “coaja de portocala” de la nivelul abdomenului, feselor si coapselor, va dam o veste buna si anume ca sunt doar cateva exercitii deloc dificile, putand fi efectuate oriunde, atat la sala cat si acasa.

Sa incepem cu o usoara incalzire

Indiferent de tipul efortului fizic pe care urmeaza sa il faceti, niciodata sa nu sariti peste incalzire. Pentru ca sfaturile mele sa fie convingatoare voi face o mica incursiune in fiziologia sistemului muscular. Fiecare muschi este bine vascularizat, in sensul ca prezinta printre fibrele sale foarte multe vase de sange (capilarele sunt cele mai numeroase) care nu sunt neaparat deschise in stare de repaus. Majoritatea dintre aceste vase se deschid si se umplu de sange in timpul unui efort al muschiului respectiv. Este evident ca, pentru a se umple cu sange vase care erau inchise pana la acel moment, este nevoie de o cantitate mai mare de sange care sa fie mobilizata in sistemul cardio-vascular. Aceasta rezerva sanguina se pastreaza de obicei la nivelul splinei si ficatului si se mobilizeaza atunci cand este nevoie. Tocmai de aceea o persoana neantrenata, care face un efort brusc, poate prezenta o durere abdominala acuta, intensa, care “taie respiratiea” si se datoreaza contractiei capsulei splinei care “stoarce” practic sangele din aceasta, crescand patul vascular. Tot din aceste motive vasculare un muschi nefolosit mult timp se atrofiaza (durerile de ceafa si spate la persoanele care stau mult pe scaun, lucreaza la birou etc.), pentru ca, nedeschizandu-se unele vase care ii ofereau nutrienti si oxigen muschiului, o parte din celule acestuia se distrug. De aceea sunt importante exercitiile usoare de intretinere care, chiar daca nu va cresc masa musculara, o mentin pe cea deja existenta.

Citeste in continuare »

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Kudika sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Vrei sa primesti zilnic informatii despre sanatate, tratamente naturiste si diete? Urmareste-ne pe Facebook!