Miscarea bratelor si aspectul acestora reprezinta un mijloc de comunicare, transmitand mesaje ce pot trada nervozitate, nerabdare, forta, control, relaxare, senzualitate etc. Forma bratelor poate conferi femeilor gingasie, feminitate, tandrete, iar barbatilor le creeaza o imagine puternica, protectiva.

In ceea ce priveste aspectul bratelor, cele mai afectate sunt femeile. Odata cu pubertatea, unele din caracterele sexuale feminine se refera la formarea unor depozite adipoase in zone specifice femeilor, dintre care putem aminti si regiunea posterioara a bratelor. Aceasta zona de obicei se incarca cu tesut gras si in lipsa tonicitatii musculare pielea se lasa, creand un aspect foarte neplacut. La barbati insa tesutul adipos se distribuie uniform la nivelul intregului brat, stergandu-i liniile musculare.

Pentru a avea brate frumoase, ferme, noi va propunem o serie de exercitii care au menirea de a va tonifia musculatura, de a reduce tesutul gras (care se impregneaza si printre fibrele musculare) si de a da o forma dorita bratelor. Diferenta privind executia de catre femei si barbati va consta doar in numarul de exercitii efectuate si greutatea ganterei folosite, caci barbatii au nevoie de o musculatura mai mare decat a femeilor.

Inainte de a va propune exercitiile vom face o scurta recapitulare cu privire la impartirea anatomica a bratelor si localizarea muschilor principali: vom vorbi de palma, antebrat si brat. La nivelul bratului anterior se afla bicepsii, posterior tricepsii. La nivelul antebralului, anterior se gasesc flexorii palmei (reperele se iau tinand mainile pe langa corp, cu palmele spre inainte), iar posterior extensorii palmei.

Exercitiul 1

Acesta va va ajuta sa va tonifiati bicepsii brahiali. Pozitia: stand in picioare, cu coloana dreapta, mainile pe langa corp, privirea ianinte.

Citeste si:

Exercitiu: Cu fiecare mana in parte sau cu ambele simultan se vor face ridicari cu gantere de minim 3 kg. Este de preferabil sa nu folositi bara cu greutati, caci va pacaliti, una din maini (in general dreapta) este mai puternica si va fi mai solicitata, creandu-se astfel un dezechilibru intre cele doua brate.

Exercitul 2

Acesta va tonifica atat musculatura posterioara a bratului (tricepsii brahiali) cat si cea a pectoralilor, avand efecte de ridicare si tonifiere a sanilor la femei. Aceste exercitii sunt asa-numitele flotari. Pozitie: culcat pe burta, va ridicati sprijinindu-va in maini. Aveti grija ca restul corpului sa fie drept, privirea inainte, mainile paralele.

Citeste in continuare »

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Kudika sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Vrei sa primesti zilnic informatii despre sanatate, tratamente naturiste si diete? Urmareste-ne pe Facebook!