Inca din antichitate nautul a reprezentat o susrsa de hrana importanta, cerealele reprezentand baza alimentatiei.

beneficiile nautului
Astazi, nautul este utilizat pentru continutul sau bogat in nutrienti si pentru resursele de proteine vegetale pe care le contine. Reteta preferata este cea de humus din naut, reteta pe care o puteti citi in finalul articolului.


Care sunt beneficiile nautului?

Nautul este foarte bogat in proteine, aproximativ 25% contine aminoacizi vegetali, aproximativ 60% zaharuri cu absorbtie lenta, maxim 5% grasimi, iar restul sunt:
- Magneziu;
- Cupru;
- Calciu;
- Zinc;
- Fosfor
- Vitamine din complexul B
- Acid foloc;
- Molibden – intra in alcatuirea si/sau activarea enzimelor care “curata” celulele de sulfiti si are rol general in “purificarea” celulelor;
- Fosfor;
- Mangan;
- Triptofan etc.

Beneficiile nautului

Avand un continut de nutienti variat, nautul este util in:
- Favorizarea normalizarii tranzitului intestinal, fiind util atat in constipatie cat si in scaunele lichide;
- Favorizeaza peristaltismul intestinului gros si intervine in detoxifierea (purificarea) colonului;
- Previne anemiile prin continutul de acid foloc si vitamine din complexul B;
- Scade colesterolemia;
- Scade LDL – colesterolul rau;
- Previne dislipidemiile;
- Reduce riscul bolilor cardiovasculare;
- Reduce tulburarile de somn;
- Scade riscul de cancer de colon;
- Are efecte antioxidante moderate, in special prin continutul de mangan;
- Este util in curele de slabire, avand foarte putine calorii;

ATENTIE! NU este indicat persoanelor care sufera de guta sau afectiuni renale fiindca prin metablizarea sa nautul creste acidul uric.

Citeste si:

Reteta sanatoasa cu naut - humus:
- Se ia o jumatate de kilogram de naut. Se curata de impuritati si boabe stricate, dupa care se lasa minim 4 ore in apa rece care sa il acopere cu o palma. Indicat este sa il lasati chiar o noapte, el se hidrateaza, apoi fierbe usor;
- Se inlatura apa cu tot cu boabele care pluteau, se clatesc inca o data boabele ramase si se pune din nou apa, lasand la fiert o ora si jmatate-doua, pana cand se inmoaie suficient.

Citeste in continuare »

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Kudika sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Vrei sa primesti zilnic informatii despre sanatate, tratamente naturiste si diete? Urmareste-ne pe Facebook!