Beneficiile consumului de morcovi


1 Caroten

Morcovul este o sursa naturala de beta-caroten, substanta care se transforma in ficat in vitamina A. Alte surse naturale de beta-caroten sunt portocalele, caisele, pepenii.

S-a descoperit ca beta-carotenul este un factor de protectie (antioxidant) impotriva cancerului de plaman si impotriva transformarii oricarei celule precanceroase in celula canceroasa.

Aceasta proprietate puternic antioxidanta a beta-carotenului impiedica imbatranirea prematura si degenerescenta maculara survenita cu varsta, protejand vederea.

Beta-carotenul este un antioxidant ce sustine imunitatea naturala, crescand rezistenta fata de infectii dar si fata de transformarile maligne ce pot sa apara la nivelul celulelor.

Beta-carotenul s-a observant ca protejeaza peretii arteriali si ajuta la scaderea colesterolului, fiind foarte benefic in cazul persoanelor cu ateroscleroza.

Beta-carotenul are actiune protectoare si in cazul ulcerelor gastrice.

Citeste si:

S-a demonstrat ca un consum frecvent de morcovi cruzi scade nevoia de a fuma.

2 Fibre

Morcovul este o sursa bogata de fibre (100 g de morcov contin 3 g de fibre), de aceea consumul zilnic de morcovi cruzi este un tratament excelent si lipsit de efecte adverse pentru constipatie.

Consumul de morcovi regleaza tranzitul intestinal si detoxifica intestinele, avand un rol protector impotriva cancerului de colon.

De asemenea morcovii cruzi si sucul de morcovi ajuta la eliminarea parazitilor intestinali. In acest scop, se face o cura de 1-2 saptamani, in care se consuma dimineata, pe stomacul gol, suc de morcovi sau morcovi cruzi, apoi timp de 1,5 ore nu se mai consuma altceva.

sursa foto:sxc.hu

Citeste in continuare »

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Kudika sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Vrei sa primesti zilnic informatii despre sanatate, tratamente naturiste si diete? Urmareste-ne pe Facebook!