Gustoasele banane pot fi consumate in stare proaspata ca atare sau combinate cu diverse sortimente menite sa constituie un desert delicios, cum ar fi un cocktail, prajituri, clatite cu banane si ciocolata etc.

Banana a fost mentionata pentru propirietatile sale pentru prima data in texte budiste ce dateaza din secolul VII i.H., India fiind cea care a folosit cel mai mult banana pentru sanatate.

Proprietatile nutritive ale bananelor

Bananele contin mai putina apa decat celelalte fructe, insa mai multe componente nutritive: sunt bogate in zaharuri, in vitamine precum acid folic, vitamina C, A, E, B6, minerale precum potasiu, sodiu, fier, calciu, magneziu, cobalt, fosfor, zinc, crom, dar si fibre, proteine si unele substante active.

Ce beneficii aduc bananele pentru sanatate?

Bananele prezinta numeroase beneficii:

- protejeaza impotriva cancerelor prin compusii fenolici pe care ii contin;

- banana este un fruct tonic, remineralizant, energizant, fiind indicat astenicilor si celor cu un tonus muscular si psihic scazut;

- este recomandata copiilor care depun efort fizic si intelectual, dar si celor aflati in perioada de crestere;

- banana este buna si pentru persoanele mai in varsta pe care le protejeaza de decalcificare

Citeste si:

- este indicata in diata zilnica a femeilor pentru ca le protejeaza de osteoporoza (nu uitati ca pentru preventia osteoporozei trebuie sa mancati alimente bogate in calciu inca din tinerete);

- este un bun diuretic prin cantitatea de sodiu si potasiu pe care o contine, ajutand la reglarea tensiunii arteriale;

- protejeaza sistemul nervos prin vitaminele din complexul B pe care le contine, mai ales prin acidul folic (vitamina B9), ajutand la cresterea capacitatilor intelectuale, a atentiei si totodata fiind utile in preventia bolilor psihice si in tratarea depresiei;

- pacientii care sufera de ulcer gastric sau duodenal relateaza o senzatie de calmare la consumul de banane;

- banana este un fruct recomandat in tratarea oboselii si a starilor depresive;

- este recomandata persoanelor care tin diete de slabire si care au riscul de devitaminizare si demineralizare a organismului, cateva banane consumate zilnic aducat un aport relativ suficient de minerale si vitamine;

Citeste in continuare »

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Kudika sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Vrei sa primesti zilnic informatii despre sanatate, tratamente naturiste si diete? Urmareste-ne pe Facebook!