Scaderea imunitatii se traduce printr-o stare precara de sanatate, cand capacitatea rganismului nostru de aparare in fata bolilor scade. Astfel ca ne imbolnavim mai des, racelile de sezon nu ne dau pace, iar starea de oboseala se instaleaza treptat.

Factori care ajuta la intarirea sistemului imunita

Iata cativa factori importanti care participa la mentinerea functionarii optime a sistemului nostru imunitar:

  • Un bun management al stresului;
  • Somnul sanatos de minim 8 ore pe noapte;
  • Rasul si voia buna – specialistii au demonstrat ca cei care au multi prieteni, rad mult si vorbesc pe masura au risc mai mic de a dezvolta boli cardiovasculare;
  • Dieta sanatoasa;
  • Sportul;

Va propunem sa descperiti in acest articol cateva dintre alimentele de sezon care va ajuta sa va mentineti imunitatea crescuta.

alimente pentur imunitate

Alimente care intaresc sistemul imunitar

Alimentele bogate in vitamina C – bune pentru imunitate

Citricele, dar si fructele uscate sau confiate pot fi consumate zilnic in sezonul rece pentru mentinerea imunitatii. Va recomandam: lamaile, portocalele, kiwi, grapefruit-ul, rodiile. Daca inca se mai gasesc, merele de toamna sunt de asemenea recomandate in dieta noastra de zi cu zi, dar si alte fructe de toamna.

Printre alte fructe care sunt recomandate pentru intarirea sistemului imunitar se numara si strugurii, in special strugurii negri, bogati in resveratrol – cel mai puternic antioxidant din natura.

Muraturile intaresc imunitatea

Toate muraturile obtinute prin fermentare in saramura, cum ar fi gogonelele, castravetii, gogosarii, radacinoasele, conopida, sfecla murata, varza murata si asa mai departe – sunt considerate alimente probiotice si participa activ la mentinerea imunitatii sistemului digestiv. De semenea, prin continutul de vitamine (in special vitamina C si vitamine din complexul B), muraturile ajuta la cresterea generala a imunitatii.

Mierea

Pentru persoanele care nu sufera de diabet sau nu au ales un regim alimentar exclusiv vegan, mierea reprezinta o buna arma de lupta importiva infectiilor, atat in sezonul rece, cat si in cel cald. Mierea poate fi consumata cu moderatie atat in scopuri preventive, cat si curative. De exemplu, pentru tratarea durerilor in gat puteti bea ceaiuri calde cu miere si lamaie, pentru tratarea ranilor usoare si fara risc de infectare puteti folosi mierea sau chiar pentru infrumusetare, in mastile pentru ten sau pentru par.

Va propunem sa aflati mai multe informatii despre beneficiile minunate ale mierii in acest articol: 6 Beneficii miraculoase ale mierii

Vinul fiert intarest imunitatea si ajuta in vindecarea racelilor

Desigur, vinul fiert reprezinta un mijloc alimentar de preventie sau chiar tratament pentru adultii care nu au contraindicatie in a consuma alcool, care nu sufera de hipertensiune arteriala sau boala cardiaca, afectiuni neurologice, boli de ficat sau de rinichi.

Citeste si:

Vinul este astazi considerat un aliment si consumat cu moderatie poate face minuni pentru sanatate. Recomandat pentru intarirea sistemului imunitar este cu precadere vinul rosu, cel foarte inchis la culoare, bogat in resveratrol (un antioxidant care mentine si sanatatea inimii).

Alimentele verzi sustin imunitatea

In aceasta categorie includem cruciferele (varza, broccoli), dar si verdeturile. Iarna nu intotdeauna gasim verdeata BIO, insa ne putem face provizii de zarzavat uscat lent, la temperatura camerei. Zarzavatul poate fi consumat atat in mancarurile de sezon, cat si ca infuzie. De exemplu ceaiul de cimbru face minuni pentru imunitate, la fel si cel de busuioc.

Dincolo de alimentatie si stil de viata sanatos, nu uitati ca o gandire pozitiva poate fi ingredientul cheie al sanatatii noastre.

Multa sanatate!

Citeste zilnic articole sanatoase pentru o viata fericita!
Urmareste-ne si pe Facebook :)
Suntem peste 60.000 de oameni fericiti si sanatosi.
Intra si tu in comunitatea noastra!
Iti plac articolele noastre despre sanatate si diete?
Urmareste-ne si pe Facebook!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Kudika sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 5 Alimente care intaresc IMUNITATEA.

Vrei sa primesti zilnic informatii despre sanatate, tratamente naturiste si diete? Urmareste-ne pe Facebook!