Cercetatorii atribuie carentei de vitamina D si alte boli precum scleroza multipla, diabetul juveni, osteoporoza si fracturile osoase al persoanele in varsta.
Studiul oamenilor de stiinta de la Creighton este primul care a descoperit o legatura directa intre preventia cancerului si vitamina D. Studiul de patru ani a implicat 1200 de femei si a aratat ca cele care au luat vitamina D au avut o scaderea a incidentei cancerului cu 60%, in comparatie cu cele care nu au primit vitamina D. Rezultatul a fost spectaculos pentru ca a relevat un impact al vitaminei D asupra cancerului de doua ori mai mare decat cel atribuit fumatului. Efectul de scadere a ratei cancerului este remacabil si prin faptul ca poate fi obtinut cu suplimente de vitamina D care se elibereaza din farmacii fara reteta si costa putin, fara a necesita un produs farmaceutic costisitor, greu accesibil si foarte scump.
Unul dintre cercetatorii care au participat la studiul este de parere ca deficienta de vitamina D este implicata in foarte multe boli, incat majoritatea afectiunilor ar trebui reevaluate. Pana acum vitamina D era asociata de cele mai multe ori cu rahitismul la copii, fapt pentru care nu i se acorda o foarte mare atentie. Daca se va accepta faptul ca lipsa vitaminei D este implicata in declansarea atator afectiuni, printre care si cancerul, lumea medicala isi va schimba complet perspectiva asupra acestei vitamine.

