Setari Cookie-uri

Romanii sunt pe penultimul loc in clasamentul europenilor care spun 'Da, lapte'

Campania "Da, lapte" initiata de Tetra Pak promoveaza beneficiile consumului de lapte si principiile alimentatiei echilibrate in contextul in care mai putin de jumatate din consumatorii romani obisnuiesc sa ia micul dejun zilnic sau aproape zilnic

Comunicat de presa

Conform studiului Euromonitor 2012, romanii ocupa penultimul loc din Uniunea Europeana la consumul de lapte de vaca ambalat, cu numai 32 de ml de lapte pe zi de persoana, desi specialistii recomanda cel putin o cana de lapte pe zi. In acest clasament, Romania este urmata doar de Bulgaria, cu un consum de aproximativ 23 de ml de lapte ambalat/zi de persoana. Primele tari sunt Irlanda (396ml/zi/persoana), Finlanda (341ml/zi/persoana), Suedia (251ml/zi/persoana) si Spania (245ml/zi/persoana). La polul opus, cel mai scazut consum de lapte de vaca ambalat din UE este inregistrat in Cipru (64ml/zi/persoana), Romania (32ml/zi/persoana) si Bulgaria (23ml/zi/persoana).

"Din pacate, ne-am pierdut bunul obicei de a consuma lapte zilnic; studiul Euromonitor despre consumul de lapte de vaca ambalat ne arata ca Romania continua sa fie printre ultimele tari europene, cu un consum de 12 ori mai mic decat Irlanda, tara cu cel mai mare consum din Uniunea Europeana. Aceste statistici, impreuna cu rezultatele studiilor Tetra Pak din care reiese ca mai putin de jumatate dintre romanii cu varsta cuprinsa intre 18 si 64 de ani din mediul urban iau micul dejun, ne arata ca trebuie sa depunem mai multe eforturi pentru promovarea unui stil de viata echilibrat si a beneficiilor consumului de lapte ambalat. Ne bucuram ca in campania “Da, lapte”, aflata la cea de-a 4-a editie, continuam sa avem sustinerea specialistilor, formatorilor de opinie si pasionatilor de gastronomie pentru a vorbi despre alegeri alimentare, placeri culinare, despre cum sa ne asiguram starea de bine si sa ne bucuram din plin de fiecare zi”, declara Cristina Dumitru, Communication Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe.

Citește și:

Specialistii sustin ca laptele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica, fiecarei persoane fiindu-i recomandat doua-trei portii de lapte si derivate pe zi, o portie de lapte insemnand o cana de lapte.

Laptele reprezinta si o modalitate de hidratare a organismului, datorita continutului important in apa. Alaturi de alte lichide, poate acoperi necesarul zilnic, atat la copii, cat si la adulti. Pentru persoanele active, la care necesarul de apa, proteine si minerale este mai mare decat la cei sedentari, laptele este o cale de a sustine efortul fizic si refacerea organismului dupa efort. Chiar daca putem obtine proteine, calciu si vitamina D si din alte surse alimentare sau din suplimente nutritive, laptele are avantajul ca ne ofera acesti nutrienti in doze suficiente pentru a mentine o stare buna de sanatate, a ne intari sistemul imunitar, iar pentru copii reprezinta un aliment esential pentru buna lor dezvoltare. Dintre toate mineralele continute in organismul nostru, calciul este cel mai bine reprezentat din punct de vedere cantitativ si este nevoie sa existe in mod curent in alimentatia noastra; el are roluri fiziologice multiple, iar carenta de calciu pune probleme serioase pentru sanatate. Laptele reprezinta una dintre cele mai bune surse de calciu”, ne recomanda dr. Serban Damian, nutritionist sportiv acreditat CIO.

Citește și:

Campania “Da, lapte”, aflata la a patra editie

Tetra Pak, lider in industria procesarii si ambalarii alimentelor, a initiat in 2011 campania „Da, lapte!”, care urmareste cresterea nivelului de informare a consumatorilor despre alimentatia echilibrata si beneficiile consumului de lapte ambalat la carton, cu sustinerea celor mai importante companii din industria laptelui din Romania precum Danone, Lactalis, FrieslandCampina, Olympus, Albalact, care folosesc tehnologia de procesare si ambalare la cutii de carton Tetra Pak.

In editia din acest an, campania promoveaza importanta micului dejun, in contextul in care, conform unui studiu comandat de Tetra Pak si realizat de 360 insights in randul consumatorilor urbani, numai 48% dintre romani iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic, 43% dintre acestia acasa, iar dintre acestia persoanele active au cele mai mici procente (38% dintre cei de 18-24 de ani si 39% dintre cei de 25-34 de ani); in schimb, procentele cresc in randul consumatorilor maturi si varstnici (53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani). Obiceiul de a lua micul dejun nu este influentat de existenta unui copil in familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii.

Citește și:


***

Mai multe informatii sunt disponibile pe www.dalapte.ro si pagina de Facebook https://www.facebook.com/BeaLapte

Vizionare placuta


Kudika
7 Februarie 2014
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.