Cu toate acestea, inca nu exista un consens in lumea stiintifica in ceea ce priveste utilitatea administrarii de suplimente ce contin acizi grasi omega-3 si omega-6, in scopul prevenirii cancerului. Un studiu extensiv realizat de catre dr. Ch. MacLean si colaboratorii lui de la Universitatea New Jersy, care a fost publicat in Journal of American Medical Association in ianuarie 2006, a analizat toate studiile care au fost realizate pana acum in scopul demonstrarii legaturii intre acizii grasi omega-3 si prevenirea cancerului. Rezultatul acestui studiu nu a putut fi unul transant, fiindca au existat atat opinii pro, cat si contra. Dr. MacLean a cuprins in metaanaliza sa toate studiile care incercau sa demonstreze o legatura intre acizii grasi omega-3 si omega-6 si cancer, studii care au fost realizate intre 1996 si 2005.Concluzia acestei analize a fost ca in ceea ce priveste cancerul de san, un studiu a sugerat o asociere pozitiva intre riscul de cancer si consumul de omega-3, dar trei alte studii au aratat ca nu exista nici o legatura.
In privinta cancerului de colon, un singur studiu a reusit sa demonstreze o reducere a riscului. Pentru cancerul pulmonar majoritatea studiilor au ajuns la concluzia ca nu exista nici un efect. In cazul cancerului de prostata: un studiu a oferit rezultate pozitive, iar un altul a aratat ca nu exista nici un efect. Un alt tip de cancer a fost observat, cel cutanat - din pacate si in acest caz rezulatele au fost defavorabile.
Metaanaliza realizata de Dr. MacLean si echipa sa a condus la un rezultat incert: inca nu poate fi stabilit cu certitudine daca exista o asociere pozitiva intre administrarea de acizi grasi omega-3 si reducerea riscului de cancer.
Un articol de dr. Serban Damian
Sursa: doctor.info.ro

