Alimentele noi, cum ar fi zaharul rafinat, faina alba, margarina, uleiurile rafinate sau prajelile duc la dezvoltarea unor afectiuni grave si din pacate din ce in ce mai raspândite in rândul populatiei.

Insa toate afectiunile pot fi evitate cu respectarea unor reguli de baza, a numarului corect de mese pe zi precum si prin evitarea combinatiilor alimentare daunatoare, astfel:

• 3 mese principale pe zi si 2 gustari
• Micul dejun intre 7 si 9 dimineata
• Gustarea 1 la ora 11
• Prânzul intre 13 si 14
• Gustarea 2 la ora 17
• Cina pâna la ora 20
Ca si reguli generale, atunci cand dorim sa scapam rapid si sanatos de kilogramele in plus, trebuie punctate cateva aspecte importante:

• Consumati 2 l – 2,5 l de lichide pe zi: apa plata, ceai, sucuri naturale fara zahar adaugat.
• Consumati produse lactate, iaurt ,sana, chefir, branza degresata de vaci si evitati consumul excesiv de branza topita, branza feta. Nu combinati portie intreaga de cartof (cu atat mai putin prajiti), orez, paste, paine, mazare, fasole boabe si carne (chiar daca este slaba). Ele se combina doar cu legume ,sau telemea sau le puteti combina in salate, unde aveti cateva bucati din fiecare.
• Se recomanda ca metodele de preparare a alimentelor sa excluda pe cat posibil prajelile. Cuptor,gratar, fiert sau aburi sunt metode mai sanatoase de a consuma alimentele.
• Evitati consumul excesiv al carnii de porc si de oaie, in schimb puteti consuma carne de pui, curcan,vita slaba si peste.
• Consumati fructe si legume proaspete si evitati consumul excesiv de oua de gaina, acestea putand fi inlocuite cu oul de prepelita deoarece cantitatea de colesterol continuta este mai mica.
• Consumul de produse lactate este important acestea fiind recomandate la micul dejun si la gustari.

Citeste mai multe despre regulile de baza intr-o nutritie sanatoasa pe www.covalact.ro si vezi exemple de meniuri recomandate de medicul nutritionist.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: