Excesul de lichid de la nivelul zonelor inferioare ale corpului precum genunchi, glezne, sau picioare, are ca efect umflarea vizibila a pielii si se numeste edem periferic. Acesta poate fi extrem de inconfortabil cauzand durere si are mai multe cauze. Printre acestea se numara lipsa unui stil de viata activ, tensiune arteriala, statul in picioare ore intregi, stresul fizic sau obezitate. Iata cateva dintre cele mai bune tratamente pentru edem pe care le poti face acasa:

picioare umflate
Foto: Paisan Changhirun, Shutterstock

1. Inmoaie picioarele in sare Epsom

Sarea Epsom trateaza intr-un mod miraculous picioarele umflate care dor. Indiferent ca iti pui cateva pahare de sare in cada sau intr-un lighean, inmoaie picioarele timp de aproximativ 20 de minute. Sarea Epsom este un ingredient natural mineral compus din magneziu si suflat, care se absoarbe foarte bine in piele, acesta fiind motivul pentru care ajuta atat de bine la reducerea inflamatiei, imbunatatind circulatia sangelui.

2. Fa exercitii

Exercitiile stimuleaza circulatia sangelui. Daca suferi din cauza picioarelor umflate si dureroase, ai putea sa iei in considerare inotul. O alta varianta la fel de buna care previne formarea cheagurilor de sange in diferite zone ale gleznelor si picioarelor este si yoga. Una dintre cele mai bune pozitii de yoga, in cazul de fata, este sa stai intinsa pe spate si sa-ti pui picoarele drepte pe un perete.

3. Bea multa apa

Hidratarea ajuta tesuturile si detoxifica organismull. Sodiul si cofeina, care contribuie la inflamarea picioarelor se dilueaza daca bem suficient de multa apa. Regula generala pentru o sanatate buna este sa bei de la 8 la 10 pahare de apa pe zi. In cazul in care ai consumat alcool, trebuie sa bei mai mult. Pe langa apa, este indicat sa consumi castraveti si lamaie, deoarece ambele au proprietati anti-inflamatorii.

4. Stai cu picioarele ridicate

Daca nu esti inca pregatita sa te apuci de yoga, incearca sa stai cu picioarele ridicate punandu-le pe o suprafata mai mare. Atunci cand stai in pat pune o perna sub glezne, acest lucru ajuta la drenarea lichidului in exces, astfel incat sa poata fi absorbit in organism.

5. Fa-ti masaj

Masajele te relaxeaza si te ajuta sa elimini durerea. Mai mult decat atat, sunt recomandate pentru o buna circulatie a sangelui.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!
Foto prima pagina: Artem Furman, Shutterstock

De ce se umfla picioarele? Cauze, remedii si cand e cazul sa mergi la doctor
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: