Ce sunt trigliceridele?

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Care este diferența dintre trigliceride și colesterol?

Diagnostic

Cauze

Tratament pentru colesterol ridicat

Preventie

trigliceridefoto: Jarun Ontakrai, Shutterstock

Ce sunt trigliceridele?

Trigliceridele sunt un tip de lipide care se găsesc în sânge. Când mâncam, corpul transformă orice calorii pe care nu are nevoie să le utilizeze imediat în trigliceride. Trigliceridele sunt stocate în celulele grase. Mai târziu, hormonii eliberează trigliceridele pentru energie între mese. Dacă consumați în mod regulat mai multe calorii decât ardeți, în special calorii "ușoare" precum carbohidrații și grăsimile, este posibil să aveți trigliceride mari.

Ce valori sunt considerate normale?

Un test de sânge simplu vă poate arăta dacă trigliceridele se încadrează în valori considerate a fi normale:

Normal - Mai puțin de 150 miligrame pe decilitru (mg / dl) sau mai mic de 1,7 milimoli pe litru (mmol / l)

Limita superioară - 150 până la 199 mg / dl (1,8 până la 2,2 mmol / l)

Ridicate - 200 până la 499 mg / dL (2,3 până la 5,6 mmol / l)

Foarte ridicate - 500 mg / dl sau mai mare (5,7 mmol / l sau mai mare)

Care este diferența dintre trigliceride și colesterol?

Trigliceridele și colesterolul sunt tipuri separate de lipide care circulă în sângele dumneavoastră. Trigliceridele stochează calorii neutilizate și oferă organismului energie, iar colesterolul este folosit pentru a construi celule și anumiți hormoni. Deoarece trigliceridele și colesterolul nu se pot dizolva în sânge, ele circulă în organism prin intermediul proteinelor care transportă lipidele (lipoproteinele).

Corpul folosește colesterolul ca precursori pentru a face hormoni și vitamina D și sprijină digestia. Ficatul generează suficient colesterol pentru a face față acestor sarcini, dar corpul tău nu are doar colesterol produs in ficat. Colesterolul este prezent, de asemenea, în alimente precum carnea, laptele și păsările de curte. Dacă mâncați multe dintre aceste alimente, nivelul colesterolului poate deveni prea mare.

HDL VS. LDL

Există două tipuri principale de colesterol: lipoproteine ​​cu densitate mare (HDL) și lipoproteine ​​cu densitate scăzută (LDL). Lipoproteinele sunt făcute din grăsimi și proteine. Colesterolul se mișcă prin corpul dvs. în timp ce se află în interiorul lipoproteinelor.

HDL este cunoscut sub numele de "colesterol bun", deoarece transportă colesterolul în ficat pentru a fi expulzat din corpul dumneavoastră. HDL vă ajută să eliminați excesul de colesterol, astfel încât este mai puțin probabil să ajunga în artere, blocandu-le.

LDL mai este numit "colesterol rău", deoarece se poate acumula în pereții arterelor, avand densitate mica. Astfel, poate duce la acumularea de plăci cunoscute sub numele de ateroscleroză. Acest lucru poate crește riscul formării cheagurilor de sânge în arterele dumneavoastră. Dacă un cheag de sânge se rupe și blochează o arteră în inima sau în creier, este posibil să aveți un accident vascular cerebral sau un atac de cord.

De asemenea, acumularea placilor de aterom pot reduce fluxul sanguin și pot scadea cantitatea de oxigen care ajunge la organele majore.

Diagnostic: aflarea nivelului prea mare pentru trigliceride

Singura modalitate de a afla dacă nivelul colesterolului este ridicat este printr-un test de sânge care măsoară colesterolul în miligrame pe decilitru de sânge (mg / dl).

Colesterol total din sânge: Acesta include HDL, LDL și 20% din totalul trigliceridelor.

HDL: Cu cât este mai mare acest număr, cu atât mai bine. Ar trebui să fie cel puțin mai mare de 55 mg / dl pentru femei și 45 mg / dl pentru barbati.

LDL: cu cât este mai mic acest număr, cu atât mai bine. Acesta nu trebuie să depășească 130 mg / dl dacă nu aveți o boală de inimă, boală de sânge sau diabet. Nu trebuie să fie mai mult de 100 mg / dl dacă aveți oricare dintre aceste afecțiuni sau colesterol total ridicat.

Cauzele cresterii trigliceridelor

Factorii de stil de viață care pot determina colesterol ridicat sunt:

  • obezitate
  • o dieta bogata in carne rosie, produse lactate cu continut de grasime, grasimi saturate, grasimi trans si alimente procesate
  • o circumferinta mare a taliei (peste 40 cm pentru barbati sau peste 35 cm pentru femei)
  • lipsa exercițiului regulat
  • fumătorii au de obicei colesterol HDL mai mic decât nefumătorii. Cercetarile arata renuntarea la fumat poate creste HDL.

Nu este clar daca stresul provoaca in mod direct colesterol ridicat. Stresul necontrolat poate duce la comportamente care pot crește LDL și colesterolul total, cum ar fi alimentarea cu grasimi, inactivitatea și fumatul in exces.

În unele cazuri, LDL înalt este moștenit. Această afecțiune se numește hipercolesterolemie familială (FH). FH este cauzată de o mutație genetică care afectează capacitatea ficatului unei persoane de a scăpa de colesterolul LDL suplimentar. Acest lucru poate duce la niveluri ridicate de LDL și un risc crescut de atac de cord și accident vascular cerebral la o vârstă fragedă.

Tratament pentru colesterol ridicat

Pentru a trata colesterolul ridicat, medicii recomandă adesea aceste schimbări de stil de viață:

  • oprirea fumatului
  • adoptarea unei diete sănătoase
  • exercitii fizice regulate
  • reducerea stresului

Uneori modificările stilului de viață nu sunt suficiente, mai ales dacă aveți FH. Este posibil să aveți nevoie de unul sau mai multe medicamente, prescrise de medic, cum ar fi:

  • statine pentru a vă ajuta ficatul să scape de colesterol
  • inhibitori de absorbție pentru a preveni intestinele mici sa absoarba colesterolul și sa-l elibereze în sânge
  • medicamente injectabile care determină ficatul să absoarbă mai mult colesterol LDL
  • medicamentele și suplimentele pentru reducerea nivelului trigliceridelor pot fi de asemenea utilizate, cum ar fi niacina (Niacor), acizii grași omega-3 și fibrații.

Fiind diagnosticat cu colesterol ridicat nu înseamnă că veți dezvolta cu siguranta boli de inimă sau un accident vascular cerebral, dar ar trebui să fie luate în serios aceste posibilitati.

Dacă aveți colesterol ridicat și acționați pentru reducerea acestuia, riscul de apariție a bolilor de inimă și accident vascular cerebral va scădea. Stilul de viață care ajută la reducerea colesterolului susține, de asemenea, sănătatea dumneavoastră generală.

Prevenire

Nu sunteți niciodată prea tânăr pentru a începe să vă gândiți la prevenirea nivelului ridicat de colesterol. Consumul unei alimentații sănătoase este un prim pas important. Iată câteva modificări alimentare pe care le puteți face:

  • Schimbați pastele tradiționale cu paste integrale de grâu și orezul alb cu orezul brun.
  • Consumați mai mult pește.
  • Coaceți carnea la cuptor în loc să o prăjiți.
  • Utilizați iaurt grecesc cu conținut scăzut de grăsime în loc de smântână.
  • Optați pentru cerealele integrale în loc de soiurile încărcate cu zahăr.

Sursa Foto Front Page: Shutterstock/ Alex_Traksel

10 Cauze ale COLESTEROLULUI MARIT
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: