Alimente bogate în CROM – un mineral esențial sănătății

Alimente bogate în CROM – un mineral esențial sănătății
Kudika
11 Martie 2020

Deși organismul nostru are nevoie de cantități mici de crom, totuși acest mineral este esențial menținerii sănătății și poate fi implicat în prevenția și tratarea unor boli, cum ar fi cele cardiovasculare sau diabetul zaharat.

Beneficiile cromului în organism

Cromul și diabetul zaharat

Cromul ajută la transferul glucozei din sânge în celulă, alături de insulină și alți factori. Tocmai de aceea cromul ajută în scăderea glicemiei și în menținerea acesteia în valori normale, putând fi recomandat și persoanelor care suferă de diabet zaharat.

Cromul ajută la reglarea nivelului colesterolului în sânge

Cromul intervine în metabolismul lipidelor (grăsimilor) în organismul nostru, iar colesterolul se numără printre acestea. Având acțiuni reglatorii asupra nivelului de colesterol din sânge, cromul prezintă beneficii precum:

  • Scade riscul de boli cardiovasculare și de complicații ale acestora;
  • Ajută la scăderea tensiunii arteriale;
  • Ajută în prevenția aterosclerozei (formării plăcilor de aterom);

Aportul optim de crom este asociat cu reducerea obezității

Îmbunătățind metabolismul glucozei, al grăsimilor și proteinelor, cromul joacă rol protectiv în ceea ce privește obezitate, fiind implicat în procese importante de menținere a greutății în limite normale. Poate fi de ajutor și în curele de slăbire.

Cromul – util pentru sportivi

Dacă sunteți o persoană activă sau pur și simplu practicați un sport, este posibil ca nevoia de crom a corpului vostru să fie mai mare. Tocmai pentru că acest mineral participa în procese ce ajută la clădirea și regenerarea masei musculare, sporind performanțele sportive și accelerând recuperarea după efort.

Cromul protejează sănătatea ochilor și a pielii

Pentru că are un rol important în controlarea nivelului de glucoză, cromul poate contribui la susținerea sănătății ochilor, deoarece aceștia pot fi afectați de anumite boli asociate cu diabetul, cum ar fi glaucomul - care presupune acumulare de lichide în globul oular.

În privința pielii, cromul susține procesele antiimbatranire și protejează împotriva acneei.

Alimente bogate în crom

Cele mai bogate alimente în crom sunt, de obicei, obținute din culturi organice, unde practicile asupra solului nu îl sărăcesc în minerale. Dintre aceste alimente, enumerăm:

  • Broccoli;
  • Cartofi dulci si galbeni;
  • Usturoi;
  • Portocale;
  • Struguri;
  • Busuioc;
  • Roșii;
  • Fasole verde;
  • Orz;
  • Ovăz;
  • Lactate;
  • Piper negru.
  • Ciuperci;
  • Alte cereale integrale, în cantități mai mici;
  • Semințe, nuci, alune și fructe oleaginoase;
  • Spanacul;
  • Spirulina;
  • Kale;
  • Cafea;
  • Cacao;

Dacă doriți să ajustați nevoia de crom a organismului, sub recomandarea medicului, va prezentăm suplimente alimentare de crom:

Crom Picolinat 200MCG - 100 CPR VITAKING – 43,16 lei – disponbiil pe Vegis.ro

Doză mare: Chromium, Crom Picolinat, 100 capsule, Calivita – preț 59,99 lei – disponibil pe Plantum.ro

Crom Complex 30Cps HERBAGETICA – 20,5 lei – disponibil pe Vegis.ro

Foto: By Evan Lorne/shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri