Cum să ai un stil de viață sănătos fără să depui mari eforturi

Cum să ai un stil de viață sănătos fără să depui mari eforturi
Kudika
17 Mai 2020

Multe boli „lovesc“ fără niciun fel de avertisment. Cauzele lor ar putea avea de-a face cu istoricul familial sau cu anumiți factori genetici, asupra cărora nu ai control. Însă un număr mare de problemele de sănătate au legătură cu stilul de viață.

Cancerul, diabetul, bolile cardiovasculare și bolile pulmonare se numără printre principalele cauze de deces la nivel mondial. Riscul de a dezvolta aceste afecțiuni poate fi redus prin schimbarea stilului de viață. Și asta pentru că factorii de risc ai acestor boli au legătură cu obiceiurile personale. De exemplu, o dietă nesănătoasă poate duce la obezitate, care este un factor de risc pentru anumite tipuri de cancer, boli de inimă, accidente vasculare cerebrale și anumite tipuri de diabet. De asemenea, fumatul reprezintă principala cauză a dezvoltării bolii pulmonare obstructive cronice și a cancerului pulmonar.

Astfel, alegerile sănătoase vor reduce riscul dezvoltării unor boli cronice și îți vor influența calitatea generală a vieții. Totodată, controlul medical periodic te poate ajuta să descoperi din timp anumite afecțiuni. În plus, dacă organismul îți transmite semnale că ceva nu este în regulă, este esențial să consulți cât mai repede un medic pentru a putea trata din timp o eventuală problemă.

Chiar și în această perioadă, în care sistemul medical este suprasolicitat, poți avea grijă de sănătatea ta. Medicilor le este permis să consulte pacienții la distanță, prin telefon sau videoconferință. Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București a lansat recent un serviciu online gratuit de evaluare medicală la distanță, cu participarea a aproape 500 de medici din toate specializările. Totodată, mai multe clinici private, precum clinica Artro Sport Bucuresti, s-au adaptat acestei situații și oferă consultații online.

Așadar, starea de sănătate trebuie să reprezinte o prioritate constantă, de aceea este important să ai grijă de corpul și mintea ta în fiecare zi. Iată ce poți face:

Renunță la obiceiurile proaste

Dacă vrei să trăiești sănătos, trebuie să îți reconsideri obiceiurile personale. Dacă ești fumător, încearcă să renunți la acest viciu. De asemenea, consumul băuturilor alcoolice în exces este un alt obicei la care trebuie să renunți, dacă vrei să îți protejezi ficatul. Alimentele de tip fast-food ar trebui înlocuite din dieta zilnică de fructe și legume, care vor furniza nutrienții de care organismul are nevoie pentru a funcționa corespunzător și îți vor da mai multă energie. Prin eliminarea acestor obiceiuri proaste ai grijă de sănătatea ta.

Acordă o atenție sporită igienei

Igiena personală este esențială pentru prevenirea răspândirii germenilor, îmbunătățirii stării de sănătate, dar și a relațiilor interumane. Se spune că atunci când faci cunoștință cu o persoană, aceasta remarcă trei lucruri la tine: părul, dinții și unghiile. Astfel, este important să îți îngrijești părul, să ai mereu unghiile tăiate și curate și să te speli zilnic. Apa și săpunul sunt aliați de nădejde în lupta cu germenii și virusurile care îți pot afecta starea de sănătate.

Fii activ în fiecare zi

Găsește o activitate care îți place și fă mișcare, recomandă specialiștii. Inima este un mușchi care are nevoie de exerciții regulate pentru a se menține sănătos. De asemenea, exercițiile fizice vor facilita menținerea unei greutăți adecvate a corpului. Pentru a avea o viață activă nu ai nevoie de exerciții complicate. Dansul, mersul pe scări, plimbările prin parc sunt doar câteva dintre activitățile pe care le poți adăuga în rutina zilnică pentru a avea grijă de sănătatea ta.

Odată ce ți-ai format obiceiuri sănătoase, este important să reduci pe cât posibil toți factorii care îți pot afecta sănătatea. Un exemplu în acest caz este stresul. Acesta poate contribui la creșterea nivelului colesterolului și a tensiunii arteriale și poate provoca un atac de cord sau un accident vascular cerebral. Stresul este, de asemenea, un declanșator pentru problemele mintale, precum depresia.

Așadar, pentru a avea o viață sănătoasă, este important să elimini factorii nocivi și să acorzi o importanță sporită lucrurilor care contribuie pozitiv la bunăstarea ta.

Sursă foto: nd3000/ Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri