Setari Cookie-uri

10 Sfaturi pentru o digestie ușoară atunci când călătorești

Menținerea obiceiurilor alimentare sănătoase atunci când călătorim poate reprezenta o adevărată provocare, chiar și pentru nutriționiști. De cele mai multe ori apelăm la gustări rapide, în mijlocul de transport sau pe strada, dar și la preparatele pregătite la restaurant. Tentațiile sunt mari, dar există câteva soluții prin care reușim să mâncăm gustos și sănătos.

Sfaturi pentru a ne menține confortul digestiv în călătorii

  1. Planifică gustările și mesele pentru călătorie

Primul pas pentru o alimentație sănătoasă în călătorii constă în planificarea acesteia. Așadar, ne putem gândi la gustările pe care să le avem pe drum și, dacă este posibil, putem alege deja câteva restaurante la care am dori să mâncăm atunci când ajungem la destinație, astfel încât să ne asigurăm că vom consuma preparate proaspăt gătite. Tot acum putem face o lista cu alimente pe care le putem cumpăra de la un magazin local, astfel încât să ne asigurăm gustări sănătoase și în camera de hotel.

Pachetul pentru drum poate conține alimente care nu sunt ușor perisabile și care ne satisfac senzația de foame. Câteva idei de alegeri potrivite: iaurturi cu cereale integrale, batoane din cereale integrale cu fructe și semine, fructe proaspete, batoane de brânză sau cașcaval, nuci, alune, semințe, sandwich-uri cu legume și brânzeturi.

Citește și:

Dacă veți călători cu avionul, trenul sau vaporul și aveți acces la un meniu, orientați-vă către preparate fierte sau coapte și nu prăjite. Asortați legumele la aceste preparate, pentru a facilita digestia și a vă bucura de un plus de fibre alimentare.

  1. Alegeți cu grijă restaurantele unde mâncați

Evitați localurile fast-food, încercați să alegeți restaurante cu meniuri bogate, astfel încât să aveți de unde alege un preparat sănătos, dar și gustos.

  1. Legume la fiecare masă

Asigurați-va că veți consuma legume la fiecare masă, indiferent dacă acestea sunt crude sau gătite. În felul acesta veți avea un aport optim de vitamine și minerale, dar și de fibre alimentare, utile în prevenirea balonării, constipației și a altor tulburări digestive. Fibrele alimentare sunt esențiale pentru un bun tranzit intestinal.

Citește și:

sfaturi pentru o digestie usoara - legume la fiecare masa Foto: By DronG/shutterstock.com

  1. Supă sau ciorbă: în fiecare zi

Supele sau ciorbele sunt de mare ajutor digestiei, mai ales dacă sunt consumate zilnic. Acestea hidratează organismul și acționează blând asupra sistemului digestiv, prevenind balonarea și distensia abdominală, crampele digestive, constipația și alte tulburări de tranzit.

  1. Preparatele tradiționale: consumate cu grijă

Cu toții suntem atrași de preparatele tradiționale, locale, atunci când călătorim, dorind să descoperim amprenta culinară a respectivei zone. Cu siguranță că vom dori să încercăm aceste preparate. Însă nu știm dacă ne vom simți bine după ce le consumăm.

Există câteva soluții practice pentru a încerca aceste mâncăruri locale. De exemplu le putem consuma în prima parte a zilei și nu la cină, ca în situația în care nu le vom tolera bine, măcar să nu ne stricăm și somnul.

Citește și:

În plus, ne rămâne timp pentru a programa o plimbare lungă în a două parte a zilei, mișcarea având efecte benefice asupra digestiei. Mersul pe jos ameliorează tranzitul intestinal și previne tulburările digestive, cum ar fi constipația sau balonarea.

Putem apela, de asemenea, la trusa medicală din geantă sau rucsac. EspiGO reprezintă un adevărat ajutor pentru redobândirea confortului abdominal. Plicurile EspiGO conțin simeticonă, o substanță cu proprietăți antispumante care nu prezintă efecte adverse, acționând prin mecanisme fizice la nivel gastrointestinal, fără a fi absorbită în organism. EspiGO reduce rapid flatulenţa cauzată de acumulările de gaze, dar și senzaţia de tensiune din abdomen, balonarea, presiunea de la nivelul abdomenului superior, precum şi zgomotul din stomac şi intestine. EspiGO poate fi administrat înainte sau după masă. Granulele nu trebuie luate cu apă şi au un gust plăcut de lămâie.

Citește și:

  1. Umplem frigiderul din camera de hotel?

Dacă aveți frigider în camera de hotel, puteți alege mai multe alimente sănătoase pe care să le depozitați și să le păstrați în condiții optime. Acestea pot reprezenta gustări delicioase sau chiar micul dejun sau cina, dacă nu mai aveți energie să ajungeți la restaurant. Ce alimente puteți pune în frigider: iaurturi, brânzeturi, fructe proaspete, kefir, Kombucha, smoothie, legume proaspete pentru salată rapidă, poate chiar și supe de legume care se consumă reci sau preparate raw vegane.

  1. Gustările: între tentație și sănătate

În călătorii ne aflăm mai mereu în afara camerei de hotel, iar gustările sunt la tot pasul, ispitindu-ne cu aromele irezistibile și aspectul delicios. Nu vom putea face tot timpul cele mai sănătoase alegeri, protejându-ne sistemul digestiv, așadar vom cumpăra cu siguranță ceva cald și apetisant sau o înghețată mare.

Citește și:

Ce putem face însă este să alternăm aceste preparate, pentru a ne menține o digestie ușoară și un confort abdominal. Așadar, putem intra în magazine și putem alege câteva gustări blânde cu sistemul digestiv: iaurturi, fructe proaspete sau deshidratate, nuci, alune, hummus, batoane din cereale integrale, batoane din brânză sau cașcaval.

  1. Sticla cu apă, mereu la îndemână

Hidratarea este esențială pentru a ne simți bine și a ne păstra energia în fiecare zi. Așadar este recomandat să avem la îndemână o sticlă cu apă, în geantă sau în rucsac.

Dacă mâncați la restaurant, nu uitați să comandați la masă și o sticlă cu apă. În acest fel creșteți șansele de a va hidrata suficient.

sfaturi pentru o digestie usoara in calatorie: hidratarea Foto: By Nopphadol Tongthae/shutterstock.com

Citește și:
  1. Rezervați-vă două momente importante în zi: unul pentru mișcare și altul pentru relaxare

Mișcarea ne aduce multe beneficii, ne ajută să combatem stresul, să ne refacem energia și ne facilitează procesele digestive. Dacă nu v-ați propus deja să mergeți mult pe jos pentru a vizita obiectivele turistice, atunci plănuiți măcar o plimbare lungă în fiecare zi. Mișcarea ajută în combaterea și prevenția constipației, a balonării și a flatulenței.

În ceea ce privește momentul de relaxare, acesta este util pentru a reduce nivelul de stres. Știm că stresul ne poate afecta digestia. Puteți alege orice metodă de relaxare, despre care știți că este eficientă: masaj, saună, mersul la piscină, poate chiar cititul unei cărți.

  1. Un ajutor digestiv în geantă sau rucsac

Multe alimente sau preparate culinare pot duce la balonare, distensie abdominală, crampe și flatulență. Uneori, chiar și când avem o alimentație adecvată, poate să apară disconfortul abdominal, fiind favorizat de stres și oboseală. Iată numai câteva dintre alimentele care pot sa producă balonare și disconfort abdominal: lactatele, băuturile acidulate, sucurile de fructe, grăsimile saturate/nesănătoase, cartofii prăjiți, unele deserturi prăjite, unele legume (varză, broccoli, ceapă, anghinare, cartof etc.) sau leguminoase (fasole, năut, mazăre), chiar și fructele pot provoca balonare.

De aceea, în astfel de situații, vă recomandăm EspiGO. Sub forma unor plicuri ce conțin granule cu simeticonă, o substanță cu proprietăți antispumante, EspiGO vine în ajutor digestiei, reducând gazele, distensia abdominală, balonarea și flatulența, precum și zgomotul din stomac și intestine.

EspiGO poate fi administrat oricând și oriunde,deoarece granulele se dizolvă în cavitatea orală și nu necesită consum de apă. Nu au fost raportate reacții adverse produse de EspiGO, simeticona având acțiune fizica, fără a fi absorbită în organism. EspiGO poate fi utilizat de către toate persoanele cu vârstă peste 6 ani, chiar și de către femeile însărcinate sau care alăptează. Cu toate acestea, este recomandat să cereți sfatul medicului înainte de utilizare.

Foto articol: By Maridav/shutterstock.com


Kudika
19 Iulie 2020
Echipa Kudika
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Cum folosim inteligent suplimentele pentru echilibru hormonal în premenopauză

Claudia Buneci, nutriționist și coach de medicină funcțională pentru echilibrare hormonală, în mod special pentru femei aflate la premenopauză, explică de ce sunt benefice aceste... Kudika


Cum să revenim în formă după sărbători şi să ne pregătim pentru vară? Strategii eficiente de la medicul nutriționist

Medicul nutriționist Șerban Damian oferă câteva strategii eficiente pentru a ne redobândi silueta și a ne îmbunătăți sănătatea prin alimentație și exerciții fizice.

...
Kudika
Prevenția, pentru o viață lungă și sănătoasă

Cine ar trebui să efectueze investigații medicale preventive?

Practic toată lumea. Dar mai ales persoanele care au o predispoziție genetică, adică persoane în... Kudika


Ce este și cum funcționează dieta Dukan

Dieta Dukan reprezintă un foarte bun exemplu în acest sens, motiv pentru care am decis scrierea unui articol pe acest subiect.

Drept urmare, dacă îți dorești să descoperi... Kudika


6 reguli simple care te ajută să slăbești după abuzurile culinare din perioada Paștelui?


„Dacă am facut abuz culinar la masa de sărbatoare, nu intrăm imediat în post negru drept pedeapsă, ci revenim la principii sănatoase de alimentație. Putem exclude, o... Kudika

Cum scăpăm de durere

Durerea este o leziune tisulară existentă sau potențială și se manifestă prin dureri articulare, de genunchi, de șold, de umăr, la nivelul articulației mâinii sau gleznei ș.a.m.d.... Kudika