Cum să previi primele semne ale îmbătrânirii

Cum să previi primele semne ale îmbătrânirii
Kudika
22 Septembrie 2020

Trucuri simple care te ajută să ai mai multă grijă de tine.

Nu ai nevoie să citești niciun studiu de specialitate scris de cercetătorii englezi pentru a-ți da seama că cea mai mare investiție e cea pe care tu o faci în propria persoană, pentru a deveni nu neapărat cea mai bună versiune de-ale tale, ci una superioară celei de ieri.

Și cum toți oamenii, indiferent de epocă sau cultură, au încercat dintotdeauna să afle secretul tinereții, cel mai probabil nici tu nu ești o excepție, mai ales dacă nu mai ai 20 de ani și ții la aspectul fizic. În primul rând, înainte de a scrie pe o foaie strategiile de reinventare a ta, încearcă să vizualizezi totul ca pe un sistem complex. Starea emoțională mereu se reflectă pe chip, iar organismul somatizează orice sentiment, de la teamă, furie sau, dimpotrivă, bucurie, dragoste, siguranță.

Înainte de a demara întregul proces și de a face schimbări, stabilește-ți un plan, notează într-un jurnal care sunt acele aspecte ale vieții tale pe care ai vrea să le îmbunătățești. Dacă nu știi cu ce să începi, acest articol îți poate fi de un real ajutor.

Îngrijire și hidratare

Fără doar și poate, cel mai important element care îți demască vârsta, precum și modul în care ai grijă de tine, e pielea, definită de altfel și „cel mai mare organ al corpului uman”. Pentru a-ți menține sănătatea pielii și a podoabei capilare, hidratează-te cât mai mult, bea, pe lângă multă apă, fresh-uri naturale din fructe, supe cremă și evită băuturile acidulate. Nu uita că alcoolul și cafeaua deshidratează foarte mult, iar pentru a preîntâmpina acest efect, consumă cât mai multă apă după ce bei o ceașcă de nes, o bere cu arome fructate sau un cidru. Pentru ten, folosește neapărat cremă de protecție solară cu factor spf ridicat și masti de fata pe care să le aplici după o prealabilă curățare profundă a tenului. Nu uita, de fiecare dată când utilizezi soluții de curățat, să îți pui mănuși, pentru ca pielea mâinilor să nu se înăsprească și ulterior să se exfolieze.

Mișcare zilnică

yoga

Chiar dacă încă nu ai curaj să-ți reiei antrenamentele la sala de fitness din considerente de siguranță și distanțare socială, poți să faci mișcare în confortul propriei locuințe sau în parc. De un real ajutor îți pot fi tutorialele de pe YouTube, în care traineri avizați ghidează publicul larg, de foarte multe ori gratuit. Dacă alegi să te antrenezi acasă, ți-ar trebui o saltea, gantere sau măcar două sticle umplute cu apă, poate și niște corzi elastice. În cazul în care alegi să faci mișcare în aer liber, atunci vei avea nevoie doar de încălțăminte și îmbrăcăminte adecvate. E drept, dacă ești precaută și porți mască și în locurile aglomerate, s-ar putea să îți fie greu să faci acest lucru purtând mască, însă poți alege una special concepută pentru alergători, realizată de obicei din silicon, care este potrivită oricărui sport în care dozarea respirației este esențială: de la alergare la ciclism, mers pe role, dans. E important să ai răbdare cu tine și, până capeți o condiție fizică și un tonus motivant, să nu te încumeți să dobori propriile recorduri din trecut. Sportul te va ajuta să te tonifiezi, dar și să gestionezi stresul. Totodată, poți combina exercițiile de aerobic sau pilates cu cele de yoga și pilates, metode renumite pentru stoparea îmbătrânirii și pentru efectele anti aging în general.

Dacă toate aceste obiceiuri îți intră în rutina zilnică, atunci poți fi sigură că ceilalți vor crede că ai descoperit elixirul tinereții.

Sursă foto: unsplash.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri