Setari Cookie-uri

Berea consumată moderat poate fi integrată într-o dietă echilibrată, fiind compusă din ingrediente 100% naturale

Rezultatele unui studiu realizat chiar sub egida Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție validează un posibil efect pozitiv asupra organismului, determinat de consumul moderat de bere.

Mai multe studii[1] au demonstrat că berea consumată cu moderație poate fi integrată într-o dietă variată, având efecte benefice asupra organismului, contribuind inclusiv la scăderea incidenței bolilor cardiovasculare. Rezultatele unui studiu realizat chiar sub egida Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție validează un posibil efect pozitiv asupra organismului, determinat de consumul moderat de bere. În urma studiului s-a constatat că sunt influențați factorii implicați în menținerea echilibrului fluido-coagulant al sângelui, ceea ce poate produce un efect benefic asupra sănătății inimii și a vaselor de sânge.

Pentru a obține efecte benefice asupra organismului, Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum moderat de bere: o cantitate de 330 ml/zi pentru femei și 660 ml/zi pentru bărbați. Berea poate fi integrată astfel într-o dietă echilibrată, care să cuprindă alimente ce aparțin tuturor categoriilor de nutrienți necesari organismului, precum proteine, lipide, calorii, glucide și bineînțeles lichide.

Citește și:

„Una dintre cele mai consumate băuturi alcoolice din lume, berea, poate avea numeroase efecte benefice pentru organism. Berea este compusă în principal din apă, dar este bogată și în nutrienți - carbohidrați, aminoacizi, minerale, vitamine și polifenoli - rezultate în urma procesului de fermentare și preparare în mai multe etape. De exemplu, studiile[2] arată că florile de hamei, utilizate pentru a oferi aromă și gust, conțin compuși fenolici, inclusiv flavonoide, care s-au dovedit a avea diferite activități biologice antioxidante, anticancerigene, antiinflamatorii, estrogenice și antivirale”, spune dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Fibrele sunt elemente esențiale pentru sistemul digestiv. Medicii nutriționiști recomandă un consum zilnic de 38 g de fibre pentru bărbați și 25 g de fibre pentru femei, cantitatea fiind redusă în cazul persoanelor cu vârsta de peste 50 de ani. Fibrele solubile din bere provin de la pereţii celulelor de orz. Berea, având ca ingredient de bază cerealele și un conținut ridicat de apă (peste 90%), poate fi o opțiune bună din acest punct de vedere.

Citește și:

Totodată, datorită ingredientelor 100% naturale, berea fără alcool poate fi o băutură hidratantă, având și un aport caloric scăzut (250 ml de bere fără alcool conțin doar 50 kcal.). În plus, datorită vitaminelor și mineralelor, berea fără alcool conține cantități de compuși fenolici (flavonoizi, antocianogeni, catechine, flavonoli etc.) ce au un efect antioxidant și preventiv asupra bolilor cardiovasculare.

Hameiul este o plantă cu proprietăți nutritive deosebite, dar nu întotdeauna suficient cunoscute. Deși nu poate fi consumat ca atare, hameiul este unul dintre ingredientele principale ale berii. De-a lungul timpului, numeroase cercetări științifice au confirmat influența hameiului din compoziția berii în îmbunătățirea calității somnului, în diminuarea anxietății sau a anumitor simptome specifice perioadei post-menopauză. Mai mult, unul dintre studiile realizate în România, sub egida Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, a reconfirmat puterea antioxidantă a hameiului, benefică pentru organism. Beneficiile pentru organism ale berii, aportul de vitamine, fibre și polifenoli pot apărea însă doar atunci când este consumată cu moderație.

Citește și:

Kudika
1 Februarie 2023
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.