Setari Cookie-uri

Advertorial Ce să mănânci de sărbători ca să nu te îngrași. SFATUL NUTRIȚIONISTULUI

Ce să mănânci de sărbători ca să nu te îngrași poate fi, trebuie să recunoaștem, o mare provocare. Știm prea bine faptul că, mai ales în România, meniul de Crăciun, dar și cel de Revelion sau Paște, abundă din punct de vedere caloric, este greoi din punctul de vedere al digestiei și extrem de complicat din punctul de vedere al menținerii unui număr constant de kilograme.

Plan de bune practici ca să îți menții greutatea chiar şi în perioada sărbătorilor, recomandat de nutriționistul Wasim Nazer.

Pentru a-ţi menţine greutatea în perioada Sărbătorilor e recomandat să respecţi regula meselor mici şi dese, să combini cât mai puţin alimentele, înainte de a mânca un aliment mai greu precum sarmalele e bine să mănânci puţină salată cu 20 de minute înainte, să nu combini alcoolul cu grăsimea şi să încerci să reduci cât mai mult consumul de alcool, deserturile precum cozonacul să fie consumate în prima parte a zilei şi de preferat între mese, nu imediat după o masă copioasă.

În egală măsură este recomandat să mănânci o dată la 3 ore pentru a permite procesului de digestie să se finalizeze complet și alimentelor proaspăt consumate să fie asimilate ca si nutrițienți, nu depuse ca și strat de grăsime. De asemenea o hidratare corespunzătoare a organismului, cei 2 litri de lichide obligatorii zilnic, pot fi o altă metodă de a-ţi tempera apetitul şi de a mânca mai puţin fără ca măcar să îţi dai seama.

Crăciunul, respectiv Revelionul, durează doar 1 sau 2 zile. Este însă foarte important să ne moderăm alimentaţia în aceste zile și să nu transformăm întreaga perioadă de 2 săptămâni într-un festin culinar continuu. E în regulă să gustăm din toate, atâta vrem cât avem grijă la cantitate.

„E recomandat ca cu câteva zile înainte de sărbători şi de vacanţe sau concedii în general, să ai o alimentaţie hipocalorică şi hiperproteică. Astfel atunci când de sărbători vei mânca puţin mai multe dulciuri, alimente ceva mai grase, vei bea un pahar de vin, nu vei câştiga kilograme în plus, ci din contra vei da un boost metabolic organismului, accelerând arderile.”, explică nutriționistul Wasim Nazer.

Vizionare placuta


Kudika
15 Decembrie 2023
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.