10 Reguli sanatoase la final de An

10 Reguli sanatoase la final de An
Kudika
31 Decembrie 2009

Finalul de an ne pune pe toti pe ganduri, ne determina sa facem un bilant in mintea noastra intre dorinte si realizari, dar totodata ne indeamna la distractie, asa incat Noul An sa ne fie ca in seara de Revelion. Riscul exceselor de orice fel este mare, asadar riscul unor afectiuni sau al acumularii de kilograme nedorite este mare. Fie ca suferi de vreo afectiune sau esti sanatos tun, totusi ar trebui sa iei in seama cateva sfaturi atunci cand te pregatesti de noaptea cea mare.


Finalul de an ne pune pe toti pe ganduri, ne determina sa facem un bilant in mintea noastra intre dorinte si realizari, dar totodata ne indeamna la distractie, asa incat Noul An sa ne fie ca in seara de Revelion. Riscul exceselor de orice fel este mare, asadar riscul unor afectiuni sau al acumularii de kilograme nedorite este mare. Fie ca suferi de vreo afectiune sau esti sanatos tun, totusi ar trebui sa iei in seama cateva sfaturi atunci cand te pregatesti de noaptea cea mare.

slabirePentru a petrece cum se cuvine in perioada sarbatorilor, dar si pentru a "trece" cu bine peste ele, trebuie sa stii cateva reguli, mai ales daca te numeri printre cei care sufera de boli digestive, hipertensiune, colesterol crescut, triglicerile crescute, diabet zaharat sau alte afectiuni.

1. Mananca incet, chiar daca pofta este mare. Te va ajuta la digestie si totodata sa te saturi mai repede, astfel vei evita sa mananci mult si sa depui colaceii in jurul abdomenului.

2. Mananca putin, chiar daca doresti sa vezi ce gust au toate sortimentele culinare de pe masa. Putin din toate si cu masura – aceasta este solutia sa eviti problemele digestive, suprlusul de calorii si agravarea unor boli.

3. evitati alimentele picante, care contin piper, hrean, mustar, toate acestea grabesc tranzitul si afecteaza mucoasa digestiva.

4. Evitati bauturile alcoolice tari, cu un continut ridicat in alcool, cum ar fi palinca, votka, coniacul etc.
.
5. Evitati sa mancati foarte des. Chiar daca masa este plina, aceasta nu inseamna ca tot timpul trebuie sa mestecati.

6. Evitati mancarurile grase, prajite, untura sau soriciul, la fel si sosurile cu continut mare in grasimi, maioneza etc.

7. Daca suferiti de diverse afectiuni digestive, este indicat ca inainte de masa sa luati medicamentele care va usureaza digestia.

8. Evitati preparatele cu carne grasa, in special de porc. Este de preferat sa consumati carne de pui sau peste.

9. Atentie mare la consumul exagerat de dulciuri. Puteti depasi cu mult necesarul zilnic de calorii, glicemia poate creste foarte mult mai ales in cazul celor care au restrictie la zaharuri, cum ar fi diabeticii.

10. Nu faceti abuz de sucuri din comert, mai consumati si apa minerala sau limonada chiar daca va aflati la o petrecere.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri