Cu siguranta ati admirat de multe ori corpul de zeita al femeilor arabe, dar v-ati gandit ce secrete stau in spatele unor forme de vis si a unor miscari de invidiat?

Curele si exercitiile de slabire sunt adesea raportate culturii din care acestea iau nastere, pastrand o amprenta educationala a celor care le compun. Asa se intampla si in cazul dietelor arabesti, unde alimentatia este adesea combinata cu exercitii fizice care pastreaza tenta dansului traditional.

Alimentele de care dispun in general femeile arabe pentru curele de slabit sunt cele pe care le pot obtine in clima respectiva: carne de pasare si de miel, oua, cereale de tot felul, cartofi, nuci, fasole, susan si alte seminte, orez, legume si produse lactate si branzeturi de capra sau oaie.

Aerobic arabesc

Exercitiile arabesti se fac intr-o costumatie sumara, astfel incat sa va permita miscari simple si ample daca este nevoie. Camera trebuie bine aerisita. Acest tip de aerobic contine pasi de initiere in dansul traditional, iar exercitiile se executa lent si foarte ordonat. Dezvolta echilibrul, controlul si eleganta miscarilor.

Va propunem sa urmariti un prim video dintr-o serie de 4 clipuri instructionale pentru aerobic in stil arabesc.

Dieta arabeasca consta in combinarea alimentelor traditionale astfel incat sa obtineti multe mese pe zi, mai exact sase, dar deloc copioase, constand intr-un singur fel de mancare, iar alimentele trebuie sa contina putine calorii.

Se recomanda:

  • Dimineata un pahar de iaurt, o cana cu lapte si brazneturi, nu mai mult de trei felii. Se recomanda sa puneti in lapte cereale integrale: grau, ovaz, cuscus etc. De doua ori pe saptamana puteti inlocui branzeturile cu un ou.
  • Gustare: nuci, miezi de seminte (de floarea-soarelui sau dovleac), nu mai mult de o mana;
  • Pranz: carne de pui la cuptor cu cartofi sau orez cu carne de miel ori garnitura de legume, rar (o data pe saptamana) carne de vita. Niciodata carne de porc! Se mananca doar o portie: carne de dimensiunile unei palme, iar garnitura nu mai mult de doua linguri cu varf.
  • Gustare: doua fructe, orice fructe doriti.
  • Dupa-amiaza: o salata de cruditati, care sa nu contina mai mult de cinci legume si cel mult o lingurita de ulei de masline.
  • Cina: supa de legume.

Aceasta dieta poate fi tinuta mult timp, asigurand nutrientii necesari unei vieti sanatoase.

Un articol de Iulia Dibu

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: