1 Obicei/zi - ca sa construiesti DIETA cu succes!

1 Obicei/zi - ca sa construiesti DIETA cu succes!
Kudika
4 Iulie 2014

Obiceiul sanatos pe care trebuie sa il adaugati incepand de astazi este de a manca cel putin patru portii de legume si trei portii de fructe in fiecare zi.

Dr. Tiberiu Tugui, nutritionist in cadrul Centrului Medical Memormed
Expert Kudika

_______

De ce una ca asta? Legumele si fructele proaspete sunt temelia unei diete sanatoase si a pierderii in greutate cu succes . Cele mai multe alimente procesate, sucuri (mai ales!) si dulciuri conțin o mulțime de calorii, toate caloriile fiind concentrate intr-un gramaj redus. De exemplu un baton de ciocolata de 50 g poate avea 200 de calorii, ceea ce este imens! Repet: la o masa normala trebuie sa consumati aproximativ 300 calorii si sa aveti astfel 5 mese pe zi. Legumele si fructele sunt opusul – aduc putine calorii si un volum crescut alimentar (si foarte sanatos de altfel). Puteti astfel manca portii generoase in timp ce consumati mai putine calorii si sa va simtiti satui la sfarsitul mesei .

Cum sa implementati acest obicei nou?

Nu trebuie sa va placa toate legumele si fructele – doar unele dintre ele. Explorati diferite tipuri si soiuri de legume si fructe atragatoare ca gusturi si texturi. Variati meniul intre legume crude si gatite. Sunt gustoase gatite la abur (preferatele mele) si devin si moi in acest fel. Le puteti presara cu ierburi pentru a adauga diferite arome.

Cand sunteti in graba si nu aveti prea mult timp pentru a gati, puteti folosi legume congelate. Stiu ca nu se compara mereu cu gustul unor legume proaspete insa sunt o solutie de departe mai sanatoasa decat mancarea semi-preparata si aduc mai putine calorii. Nu va spun sa excludeti carnea, dar ea va trebui sa constituie pe zi o cantitate asemanatoare unui pachet de carti de joc si la fel de groasa. Ca unitate de masura, la fel de mare cat este palma dvs (fara degete).

Legumele, fructele si cerealele integrale ar trebui sa ocupe cea mai mare parte din farfurie la cina. Mancati aceste alimente in primul rand, mai degraba decat sa le lasati pentru final, dupa ce ați acordat “prioritate” altor alimente din farfurie.

Atunci cand se planifica mese , cred ca in primul rand de felurile de mancare care conțin legume trebuie sa fie felul principal. Atentie si la sosuri! Daca vreti sa consumati legumele cu un sos, cele cumparate din comert sunt bogate in zahar si astfel creste iarasi numarul de calorii. Mereu sa aveti in vedere numarul de calorii la o masa!

In privinta fructelor ganditi-va mereu la cele proaspete! Deoarece fructele uscate (confiate) si sucurile de fructe sunt mai bogate in calorii decat fructele proaspete sau congelate neindulcite! In cazul lor nu se aplica regula “mananca fara limita”.
De-a lungul zilei puteti sa va oferiti o gustare pe baza de legume sau fructe proaspete oricand.

Studiati in permanent moduri de a incorpora legumele cu alte alimente in rețete existente. Atentie cand le gatiti sa nu folositi ulei decat foarte putin, atat cat e necesar pentru a avea gust mancarea. Ideal este sa folositi minim minim!

Piata trebuie sa devina noul supermarket! Prospetimea si varietatea legumelor intalnite acolo va pot incuraja sa incercati noi tipuri de retete. Cand sunteti plecati la lucru, e important sa aveti pregatit un pachet cu legume si fructe gata pentru a fi consumate ca gustari rapide. Nu plecati de acasa fara sa aveti mancarea pregatita de dvs, altfel veti fi cel mai probabil victima a fast-food-ului! Si nu uitati, disciplinarea dvs constituie 50% din succesul dietei!

Dr. Tiberiu Tugui, nutritionist in cadrul Centrului Medical Memormed

Foto: dieta - Shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri