Cele mai RELE alimente pe care si TU le mananci

Cele mai RELE alimente pe care si TU le mananci
Kudika
23 Octombrie 2014

Afla ce alimente mananci chiar zilnic, dar care iti ameninta starea de bine si de sanatate!

Mai jos gasiti o lista de alimente si preparate, bauturi pe care marea majoritate dintre noi le consuma chiar zilnic (macar un sortiment). Din pacate, pe cat sunt de gustaose, pe atat sunt de periculoase!

Carnea procesata

Carnea procesata contine un exces de sare, de condimente artificiale, se substante injectate si alti aditivi, coloranti si asa mai departe. Ce intelegem prin carne procesata? Orice tip de carne care a suferit un proces de preparare sau semipreparare. Consumul de carne procesata predispune la obezitate, la boli de inima si hipertensiune prin cantitatea de grasimi continuta, la toxicitate hepatica si renala, precum si la cancer (mai ales produsele care sunt si afumate).

Maioneza si alte sosuri

Maioneza este un produs foarte caloric, obtinut pe baza de ulei. Chiar daca folositi maioneza de casa obtinuta prin folosirea de ulei extravirgin, totusi ingerarea unei cantitati atat de mari de grasimi, precum si asocierea acestora cu carne sau alte alimente, reprezinta o bomba calorica pentru organism. O singura lingurita de maioneza contine 90 de calorii, 10 grame de grasimi si peste 90 de miligrame de sodiu. Maioneza si alte sosuri obtinute pa baza de ulei ar trebui consumate exceptional.

Margarina

Pentru ca tot suntem la capitoulul grasimi, trebuie sa stiti ca exista astazi pe piata doua tipuri de produse: margarina obtinuta din ulei vegetal (ca orice margarina), dar uleiurile au fost hidrogenate – cel mai toxic produs pentru inima, vase si creier pe care il puteti consuma. Apoi mai sunt margarinele obtinute din uleiuri extravirgine nepreparate termic, pe piata romaneasca fiind doar cateva astfel de sortimente (cititi eticheta, trebuie specificat ca NU contin grasimi hidrogenate). Untul BIO are un continut ridicat in grasimi saturate, insa nu ar trebui sa contina grasimi hidrogenate (cele mai rele grasimi). Chiar daca alegeti sa consumati margarine din uleiuri extravirgine sau unt (sortimentele mai... sanatoase), trebuie sa evitati sa introduceti aceste alimente in dieta zilnica, pentru ca reprezinta un exces de calorii si grasimi. Totusi unele produse reprezinta o buna sursa de acizi grasi si grasimi vegetale de buna calitate, insa... moderatia este buna in toate.

Mancarurile prajite

Prajirea uleiului sau mai bine zis prepararea termica a uleiului face ca acest aliment sa devina, din unul sanatos (daca este extravirgin) in unul foarte toxic. Orice prajiti sau orice preparat care a suferit pregatire termica si are ulei ar trebui... evitat. In aceasta categorie intra si semintele coapte, nucile, alunele coapte si orice vegetala bogata in ulei care a fost preparata termic.

Semipreparatele, mancarurile la plic sau cele congelate

Cinele congelate, pizza si alte sortimente, alimentele semipreparate au un continut ridicat de sodiu si aditivi, iar nutritionistii recomanda sa evitati aceste produse, pentru a va mentine sanatatea. Puteti consuma ocazional, insa nu faceti un obicei.

Sucurile si bauturile acidulate

Sucurile care nu sunt naturale, cele obtinute din concentrat ori bauturile acidulate “biciuesc” sistemul digestiv si chiar pancreasul, in cazul celor cu un continut ridicat in zahar. Consumul acestora predispune la gastrita, colon iritabil, diabet, boli cardiovasculare si cancer.

Alimentele “degresate”

Acestea sunt alimentele cu continut mai mic de grasimi, cum ar fi unele sortimente de branza sau iaurturi degresate. Aceste alimente contin insa, conform studiilor, grasimi de calitate slaba, chiar daca acestea sunt in cantitati mici, iar pentru a mentine gustul alimentului au adesea un adaos de zahar si alti aditivi. Nutritionistii recomanda mai degraba sa consumati alimente grase, dar naturale, decat degresate.

Foto: mezeluri, maioneza, margarina, sucuri, iaurt, pizza - shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri