Vitamina C este esentiala pentru alimentele bogate in fier. Stiati ca organismul nostru nu poate absorbi la nivel intestinal mai mult fier decat are nevoie? In plus, pentru a fi absorbit, fierul are nevoie de vitamina C pentru a-si schimba valenta la nivelul stomacului.

Cum influenteaza carenta de fier sanatatea femeilor?

De aceea aceste alimente dar si suplimentele care contin fier trebuie asociate cu vitamina C, vitamina care se gaseste in fructele si legumele proaspete ori verdeata, de exemplu in lamaie, rosie, varza, patrunjel etc.

alimente bogate in fier

10 alimente bogate in fier

Carnea rosie

Carnea rosie reprezinta o sursa de fier si calciu, fiind totodata saraca in grasimi. Este indicat sa consumati carnea rosie alaturi de legume, pentru a creste absorbtia fierului in organism.

Alimente bogate in fier: caju

Caju este delicios si totodata bogat in vitamine si minerale. Caju este o veritabila sursa de fier si este recomandat in alimentatia persoanelor sportive sau cu deficit de fier, care prezinta anemie sau se afla intr-o perioada de recuperare postoperatorie.

Alimente cu continut bogat de fier: pestele

Pestele cu carne rosie este mai bogat in fier decat cel cu carne alba. De asemenea este recomandat sa consumati si peste care se mananca cu tot cu oase – oasele de peste fiind bogate in fosfor, minerale si mai ales in calciu.

Puteti incerca sprot, hamsie, ton, somon etc.

alimente bogate in fier

Seminte de chia

Semintele de chia sunt o sursa excelenta de nutrienti, proteine vegetale si substante active, dar si acizi grasi omega 3 si omega 6. Semintele de chia sunt de asemenea bogate in antioxidanti si fibre ce imbunatatesc digestia. Stiati ca semintele de chia contin de patru ori mai mult fier decat spanacul?

Germenii contin fier

Toti germnii sunt bogati in calciu, fier si vitamine, precum si in enzime si antioxidanti – substante de care planta tanara are nevoie pentru a supravietui si a se dezvolta. Practic, germenii sunt concentrate de nutrienti activi pentru organism, fiind recomandati a fi consumati in salate de orice fel.

Consumul de germeni ajuta in tratarea anemiei, dar si a altor tulburari si patologii, cum ar fi steatoza hepatica (ficat gras), stari de oboseala intensa, depresie etc.

Alimente bogate in fier: plante cu frunze verzi

Toate plantele cu frunze verzi reprezinta surse bogate in fier, recomandate in anemie, dar si prentru cresterea imunitatii. Puteti consuma in stare proaspata frunze de spanac (in salate de cruditati, au gust usor acrisor), patrunjel, busuioc, marar, cimbru, frunze de papadie etc.

alimente bogate in fier

Urda

Urda este bogata in calciu si proteine, fiind sortimentul cel mai recomandat persoanelor cu o viata activa sau sportivilor. Urda reprezinta si o sursa importanta de fier, fiind recomandata in anemie.

Spirulina contine mult fier

Spirulina este excelenta pentru sanatate, fiind un bun adjuvant in tratarea a numeroase boli si tulburari, dar totodata reprezentand un bun aliment in preventia multor boli. Spirulina este deosebit de hranitoare, combate anemia si alte deficiente si prezinta substante unice in natura, benefice pentru organismul nostru.

Alimente bogate in fier: Algele Dulse

Algele Dulse sunt categorisite de catre specialisti ca fiind alimentele cele mai bogate in minerale din lume. Aceste alge sunt o adevarata sursa de nutrienti pentru organismul nostru, tratand numeroase carente alimentare.

Sfecla rosie: un aliment bogat in fier

Sfecla rosie este bogata in minerale, in fier si antioxidati, fiind recomandata atat in anemie, cat si in afectiunile hepatice. Sfecla rosie prezinta proprietati aparte in ceea ce priveste mentinerea sanatatii. Va recomandam sa descoperiti mai multe beneficii ale consumului de sfecla rosie in acest articol:

Beneficiile sfeclei rosii

Foto: carne de vita, smoothie cu seminte, branza - shutterstock.com

Cum sa il protejezi pe cel mic de provocarile primaverii: Nestle NESQUIK iti prezinta super-puterile fierului
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: