Dieta Nutritarian este conceputa de Dr. Fuhrman, cunoscut in lumea intreaga pentru cartile sale de nutritie, ajunse best-seller.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Dr. Fuhrman explica faptul ca nu este suficient sa mananci mai putina carne, sa alegi preparate mai putin grase si sa incercaci sa consumi mai multe vegetale. Medicul explica de ce este important sa individualizezi dieta si mai ales sa alegi alimente care sunt foarte bogate in minerale, vitamine, antioxidanti si alte substante active, dar foarte sarace in calorii.

dieta-nutritarian-principiile-dietei

De fapt acesta este si unul din cele mai importante principii ale dietei Nutritarian, acela de a consuma alimente cat mai bogate in minerale si vitamine, dar cat mai sarace in calorii.

Ar mai fi cateva lucruri foarte importante de adaugat despre dieta Nutritarian: acest concept nutritional vizeaza preventia, dar si tratarea unor boli cu ajutorul alimentatiei.

Dieta Nutritarian: cele 3 criterii de baza pentru o nutritie calitativa

Calitatea alimentelor este foarte importanta, daca dorim sa ne mentinem silueta si totodata sa ne bucuram de o sanatate de fier.

dieta-nutritarian-seminte-si-nuci

Iata cele 3 principii ale Dr. Fuhrman care reprezinta baza unei diete sanatoase:

1. Raportul intre micronutrienti (vitamine, minerale, substante active) si calorii – un aliment trebuie sa contina o concentratie cat mai mare de micronutrienti/calorie
2. Ajustarea cantitalor de macronutrienti (proteine, lipide si glucide), astfel incat sa satisfaca nevoile zilnice ale fiecarei persoane in parte (in functie de inaltime, activitate fizica, gen, graviditate, varsta etc.).
3. Evitarea substantelor cu potential toxic (cum ar fi grasimile trans sau hidrogentae, dar si aditivii alimentari, colorantii etc.) si a substantelor cu potential daunator (cum ar fi zaharul sau excesul de sare, sodiul etc.).

Dieta Nutritarian – ce ar trebui sa stii despre meniul zilnic

Dieta nutritarian este bazata in special pe consumul de fructe si legume crude, de germeni, leguminoase si fructe, cereale in cantitati mai mici, iar carnea consumata mai rar. In aceasta dieta nu sunt incluse alimente procesate si este indicat sa se evite preparatele prajite.

dieta-nutritarian-salata-si-meniu-zilnic

Dieta Nutritarian - Iata ce ar trebui sa consumam in fiecare zi:

  • Legume proaspete sau preparate (exceptand cartofii si rosiile): aproximativ 30-60 % din ratia zilnica;
  • Seminte crude, germeni: 10-40%
  • Fructe proaspete - 10-40% din alimentatia zilnica;
  • Leguminoase (mazare, fasole boabe etc.): 10-40 % din alimentatia zilnica;
  • Cereale, paine, fainoase – mai putin de 10% din alimentatia zilnica
  • Peste, lactate slabe sau oua: mai putin de 10%
  • Carne, branza grasa: cat mai rar, daca se poate nu zilnic;


Cititi mai multe informatii despre Dieta Nutritarian chiar in site-ul autorului: http://www.drfuhrman.com/default.aspx

Foto: alegeri sanatoase, smoothye seminte si fructe, salata cu nuci - shutterstock.com

5 trucuri ca sa ai in sfarsit o dieta sanatoasa!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: