5 Alimente NESANATOASE pe care le consumi la DIETA

5 Alimente NESANATOASE pe care le consumi la DIETA
Kudika
13 Ianuarie 2015

Ai crede ca aceste alimente sunt sanatoase, cu proprietati nutritive si detoxifiante, chiar sarace in calorii. Vei fi surprins sa afli ca adevarul... este altul.

5 alimente despre care stii ca sunt sanatoase, dar adevarul este altul

Dressing-ul pentru salata

Prepararea sau comandarea unei salate pare a fi o alegere sanatoasa – si chiar asa este, daca acea salata nu contine dressing sau ulei, poate nici sare, caci legumele contin sufcient sodiu.

Dressingul este adesea o sursa de grasimi, cu adaos de zahar, arome si asa mai departe. Daca totusi vrei neaparat un dressing pentru salata ta, alege un iaurt natural.

Fructe uscate

Teoretic, fructele uscate sunt o sursa de energie, mai ales pe timp de iarna, cand acestea nu sunt in sezon in stare proaspata. Practic insa... lucrurile nu stau chiar asa. In primul rand fructele uscate contin adesea adaos de zahar si alti excipienti, de aceea este recomandat sa cititi bine eticheta. Apoi... vei avea tendinta de a consuma foarte multe astfel de fructe.

Nucile si batoanele cu seminte

Semintele, nucile si alte fructe oleaginoase sunt chiar recomandate atat pentru dieta, cat si pentru mentinerea sanatatii, aducand un important aport de vitamine din complexul B, utile pentru creier.

Adesea insa suntem tentati sa consumam fructe oleaginoase preparate termic ori seminte/nuci coapte. Prin preparare termica, aceste alimente isi pierd proprietatile atat de mult, incat devin chiar nesanatoase.

Nucile si semintele sunt bogate in uleiuri, iar acestea sunt sanatoase atata vreme cat n-au fost preparate termic. Practic, prin coacere, prajim uleiurile din seminte, acestea devenind astfel toxice. Tocmai de aceea este important ca atunci cand achizitionati uleiuri, sa verificati daca au fost obtinute prin presare la rece.

Batoanele cu seminte/nuci contin adesea zahar si alte substante care nu sunt indicate pentru sanatatea noastra.

Este recomandat sa cosnumati seminte BIO, necoapte. Le puteti consuma in salate, in smoothie-uri sau ca atare.

Cereale integrale

Cerealele integrale sunt de asemenea recomandate de medici si nutritionisti, insa... nu chiar toate cerealele sunt integrale. Daca le alegeti pe cele aromate, expandate, precum fulgii care se inmoaie rapid in iaurt sau lapte, atunci nu ati facut deloc o alegere sanatoasa.

Este recomandat sa alegeti fulgii de cereale integraale care prezinta bobul zdrobit. Pur si simplu este vizibil un bob zdrobit. Fulgii de orz si ovaz au cele mai putine calorii si cel mai mic indice glicemic dintre fulgii de cereale.

Nu ar trebui sa consumati cerealele cu iaurt sau lapte, daca doriti sa asimilati calciu. Cerealele “cheleaza”ionii de calciu in intestine, astfel ca acest mineral nu mai este absorbit in organismul nostru.

Bauturile “sanatoase”

Unele sucuri, chiar si smoothie-uri contin si alti aditivi adaugati, de la conservanti la antioxidanti artificiali (pentru a-si pastra culoarea frumoasa), zahar sau inlocuitori ai zaharului/indulcitori artificiali (in cazul unor bauturi “sugar free”). Este indicat ca, in cazul in care doriti sa consumati un smoothie, sa il comandati din acele locatii unde il prepara chiar in fata dumneavoastra ori sa experimentati chiar voi retete acasa.

Iata AICI cateva retete de smoothie-uri sanatoase, indicate in curele de slabire.

Foto: nuci,salata, cereale - shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri