Dieta CINCI urmareste un plan nutritional sanatos, care diversifica alimentele, va hraneste si totodata este sarac in calorii, astfel incat sa mancati mai mult pentru a va vitaminiza si energiza decat pentru a va “intoxica” cu calorii.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Aceasta dieta presupune sa aveti 5 mese pe zi, astfel incat sa mentineti pancreasul sanatos, sa preveniti diabetul si bolile cardiovasculare si totodata sa pierdeti in greutate.

Conform sfaturilor medicilor, cele mai sanatoase diete sunt cele care presupun a fi luate 3 mese principale in zi si 2 gustari.

Dieta CINCI: principii nutritionale

Aceasta dieta poate fi urmata saptamani in sir, caci nu ridica riscuri pentru sanatate. Implica insa o mare diversificare a alimentelor, astfel incat este posibil ca la inceput sa va acomodati mai greu, fiind necesar sa invatati de unde sa cumparati anumite produse, sa va refaceti stocurile de alimente sanatoase, sa descoperiti cum le pastrati, cum le preparati etc.

Dieta CINCI va recomanda sa beti doar apa, in care puteti adauga zeama de lamaie, felii de fructe sau un varf de cutit de bicarbonat de sodiu.

Meniul dietei CINCI

Dieta CINCI: micul dejun

La micul dejun puteti consuma singura ceasca de cafea permisa in zi. O puteti indulci, ii puteti adauga lapte (dar NU condensat) si o puteti bea doar dupa masa.

Alimente permise la micul dejun, doar in combinatiile sugerate (alegeti o singura varianta):
- Salata de legume proaspete cu seminte (fara ulei, dressing sau orice alt adaos in afara de sare si piper). Puteti condimenta cu zarzavat (patrunjel, marar, busuioc, cimbru, menta etc).
- Salata de branza cu fructe, nuci si rucola;
- Un iaurt simplu;
- Piept de pui la gratar cu legume proaspete.

Dieta CINCI: prima gustare din zi

Aceasta gustare are loc in jur de ora 10-11, fiind reprezentata de o mica masa intre micul dejun si pranz. Puteti consuma, la alegere intre:
- O banana;
- Un iaurt
- Un mar sau alt fruct, cu conditia sa luati masa de pranz peste cel putin o ora (altfel va balonati)

Dieta CINCI: masa de pranz

Puteti consuma, la alegere:
- Un bol de supa sau ciorba, fara ulei in reteta si fara paine;
- Gratar cu legume la grill sau la aburi;
- Salata mare de legume cu branza sau ton;
- Omleta facuta in apa cu legume proaspete;

La aceasta masa nu veti consuma paine si NU veti pune ulei in salate.

Dieta CINCI: gustarea de dupa-amiaza

Puteti consuma o varianta din urmatoarele:
- O cana cu ceai;
- O cana de lapte cald cu miere;
- Fructe sau legume proaspete ca atare sau in salate;
- Seminte si nuci necoapte (ca rontanele);
- Fructe confiate (nu mai mult de o ceasca)

Dieta CINCI: cina

La cina puteti consuma, la alegere, din aceleasi variante pe care le aveti la masa de pranz.

Dieta reduce la minim grasimile din alimentatie, dar si amidonoasele si zaharurile. Astfel ca grasimile sunt furnizate de gratarul din carne, de fructele oleaginoase si seminte, evitand uleiurile, untul, smantana etc. Carbohidratii sunt furnizati organismului din fructe si legume, dar si miere.

Astfel ca dieta CINCI presupune consumul de grasimi sanatoase si carbohidrati de buna calitate, avand efecte evidente asupra siluetei, dar si sanatatii.

Dieta VARCOLAC - 3 kg in 24 de ore
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: