Kiwi: continutul nutritional al acestui fruct delicios

Kiwi este un fruct bogat in vitamine, precum vitamina A, E C, vitamina D vegetala, dar si in vitamina K, fiind indicat persoanelor care sufera de afectiuni hepatice. Kiwi este de asemenea bogat in minerale precum magneziu, fosfor, cupru, zinc, sodiu, potasiu.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

beneficii kiwi

Ce ar trebui sa stii daca mananci KIWI

Despre beneficiile fructului de kiwi se tot vorbeste, insa prea putini vorbesc si despre contraindicatiile sau riscurile consumului acestui fruct, de aceea vom incepe sa discutam intai despre acestea.

Kiwi: contraindicatii si riscuri privind consumul acestui fruct

Fiind un fruct cu un continut important in vitamia K, ar trebui consumat cu precautie de catre persoanele cu coagubilitate crescuta a sangelui, dar si de catre femeile care iau anticonceptionale.

Kiwi este de asemenea un fruct acid, astfel ca persoanele care au leziuni in cavitatea orala, afte bucale, rani gingivale sau dinti sensibili vor trebui sa evite acest fruct.

O atentie deosebita in consumul fructelor acide trebuie sa o prezinte si pacientii suferinzi de gastrita.

beneficii kiwi

Care sunt beneficiile fructului kiwi?

Kiwi prezinta cateva beneficii importante pentru sanatate, pe care trebuie sa le cunoasteti:

  • Scade riscul, dar si simptomele din bolile respiratorii, astfel ca trateaza tusea, rinitele si creste imunitatea aparatului respirator.
  • Kiwi ajuta in preventia vergeturilor;
  • Mastile cu kiwi regenereaza intens pielea, avand efecte antirid si revigorante;
  • Imbunatateste sanatatea inimii;
  • Curata si detoxifica colonul;
  • Stimuleaza regenerarea ficatului;
  • Previne si trateaza anemia;
  • Protejeaza ochii impotriva degenerescentei maculare.

Cum se consuma kiwi

Pentru ca este un fruct acid si poate fermenta usor, kiwi nu se va consuma alaturi de carne, paine, blaturi (vezi prajiturile sau tartele), cereale, branzeturi.

Este recomandat sa consumati kiwi doar alaturi de alte fructe, inclusiv fructe oleaginoase.

Desi coaja acestui fruct este bogata in vitamine, totusi unele persoane prezinta alergie la puful vegetal. Pentru a evita astfel de situatii puteti curata coaja fructului (in tarile unde kiwi creste nativ, localnicii consuma acest fruct cu tot cu coaja).

5 motive să mănânci kiwi
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: