Pentru ca intoleranta la gluten nu este tocmai de trecut cu vederea, va propunem sa va informati, daca nu ati facut-o deja, despre acest regim alimentar cu totul special.

Ce este glutenul?

Inainte de toate, sa vorbim putin despre gluten. Acesta este o proteina care se gaseste in structura naturala a unor cereale, insa in industria alimentara este intens folosita, dupa cum veti observa in acest articol, acolo unde vom detalia lista alimentelor care contin gluten.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

dieta fara gluten

De ce dieta fara gluten?

Aceasta dieta scade mult inflamatia din organism, este indicata celor cu intoleranta la gluten sau celor cu boala celiaca. Acestia din urma nu ar trebui sa consume deloc gluten.

Glutenul sustine inflamatia in organism, asadar daca te numeri printre persoanele care racesc des, au disconfort abdominal, sufera de balonare sau au ocazional diaree, sunt diagnosticati cu sindrom de colon iritabil sau au des dureri de cap, atunci dieta fara gluten ar putea fi o alegere buna in stilul de viata.

Aceasta dieta mai poate fi incercata si de persoanele care sufera de oboseala permanenta, au insomnii sau simt ca nu se mai pot concentra ca de obicei.

Daca ati suferit o interventie chirurgicala pentru o boala ce are la baza inflamatia, de exemplu un chist ovarian, o apendicita, ulcer, fibrom etc. – ati putea incerca pentru o luna de zile dieta fara gluten, pentru a observa daca va simtiti mai bine.

Lista alimentelor care contin gluten

Aceste alimente ar trebui evitate. Pentru a intelege mai bine insistenta in a le evita si nu neaparat a le diminua cantitatea, va informam ca o felie de paine, de exemplu, contine 4-5 g de gluten, iar o portie de paste contine aproximativ 7 g de gluten. Pentru o persoana cu intoleranta la aceasta proteina sau care sufera de boala celiaca, este suficienta o cantitate de 0,1 g de gluten pentru a declansa simptomele. Aceasta s-ar gasi in cateva firmituri de paine... Iata de ce atunci cand tineti aceasta dieta ar trebui sa eliminati complet alimentele care contin gluten.

ATENTIE: foarte multe preparate din comert, sosuri, chiar si bauturi au urme de gluten. Cititi eticheta, acestea nu trebuie consumate.

alimente care n contin gluten

Lista alimentelor care contin gluten:

  • Grau, fulgi de grau, faina de grau si orice preparat care se obtine din faina de grau (paine, paste, biscuiti, sosuri pentru mancaruri ca ciulama, patiserie, clatite etc.);
  • Taratele;
  • Ovazul, orzul si orice produs care il contine;
  • Drojdia de bere;
  • Faina graham;
  • Malt;
  • Amidon de grau modificat;
  • Secara;
  • Cereale integrale si fulgi.

Alimente care ar putea contine gluten (nu toate alimentele din aceasta lista contin gluten, dar unele pot avea urme - cititi eticheta):

  • Berea;
  • vegeta;
  • ketchup-ul;
  • mustarul (si pudra de mustar) - puteti prepara in casa mustarul din boabe;
  • cerealele;
  • biscuitii;
  • fursecurile;
  • painea;
  • bulionul;
  • bomboanele si batoanele de ciocolata;
  • cafeaua si ceaiurile aromatizate;
  • pastele;
  • alimentele procesate;
  • dressing-urile pentru salate;
  • carnatii, crenvurstii si mezelurile;
  • sosuri si marinate;
  • mixurile de condimente din comert (puteti usca in casa verdeturi si astfel nu vor contine gluten);
  • alternativele vegetale pentru produsele din carne;
  • sosul de soia;
  • piperul alb pudra (poate contine urme de gluten - cititi eticheta);
  • otetul (unele sortimente);
  • nesul;
  • iaurtul cu arome;
  • inghetata
  • fructele deshidratate;
  • pudra de curry;
  • alcoolul distilat aromat;
  • fructele oleaginoase (pot fi pudrate cu faina inainte de coacere);
  • guma de mestecat (poate contine amidon modificat);
  • cartofii congelati;
  • cuscusul;
  • orezul instant aromat;
  • fasolea la conserva;
  • tipurile alternative de lapte (de orez, migdale sau soia);
  • formulele pentru bebelusi;
  • sosurile de ciocolata;
  • umpluturile din fructe pentru placinte;
  • carnea si pestele pre-marinate;
  • conservele cu carne;
  • sosurile pentru gratar;
  • muraturile;
  • guma de mestecat (poate contine amidon modificat);
  • cartofii congelati;
  • cuscusul;
  • mixurile de cacao;
  • shake-urile dietetice;
  • bauturile carbogazoase cu coloranti de caramel;
  • taieteii, chiar si cei chinezesti.

Alimente care NU contin gluten:

  • orez si faina de orez;
  • nuci;
  • porumb si faina de porumb;
  • indulcitori pe baza de porumb;
  • hrisca,
  • amarant,
  • canola,
  • cassava,
  • faina de nuca de cocos,
  • seminte de bumbac,
  • mei,
  • tapioca,
  • cartofi,
  • susan,
  • seminte de in;
  • popcorn;
  • legume proaspete;
  • muraturi preparate in casa;
  • oua;
  • tofu;
  • fasole;
  • mazare;
  • linte;
  • migdale,
  • castane;
  • arahide si alune necoapte;
  • seminte de susan, de floarea-soarelui, de mac, in, chia, chimen;
  • unt;
  • branza;
  • lapte bio;
  • uleiuri extravorgine de floarea-soarelui, masline, susan etc.
  • condimente ca sare, piper, boia naturala (facuta in casa), bicarbonat de sodiu, scortisoara, vanilie, etc.;
  • verdeturi de orice fel;
  • fructe;
  • sosuri si dressing-uri facute in casa.
  • Germeni.
  • Carne si organe;

Dieta fara gluten si lactatele

Atentie: atunci cand tineti dieta fara gluten, este posibil ca o intoleranta la zaharul din lapte (lactoza) sa apara. De aceea este indicat ca in prima saptamana de dieta fara gluten sa evitati consumul de lactate.

Dieta fara gluten si factorii alimentari pro-inflamatori

Puteti asocia dieta fara gluten cu dieta saraca in alimente pro-inflamatorii. Astfel ca, din alimentatie, se exclud mierea, arahidele, nucile, vegetalele bogate in cafeina, unele condimente etc.

7 semne ale intolerantei la gluten, pe care le-ai ignorat pana acum
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: