Tot ce trebuie sa stii despre dieta DASH: declarata DIETA ANULUI 2016

Tot ce trebuie sa stii despre dieta DASH: declarata DIETA ANULUI 2016
Kudika
13 Ianuarie 2016

DASH - dieta pentru reducerea tensiunii arteriale si a colesterolului (Dietary Approaches to Stop Hypertension) - este rezultatul unor cercetari avansate ale Institutului National de Sanatate din S.U.A. Bogata in fructe, legume, cereale integrale, lactate cu un continut redus de grasimi, carne slaba, peste, fasole si nuci, DASH urmeaza indeaproape principiile unui stil de viata sanatos care nu doar ne ajuta sa scadem in greutate, ci si sa ne mentinem sanatatea.

Dieta DASH a devenit celebra pentru ca a avut ca scop initial scaderea tensiunii arteriale, ca mai apoi sa fie apreciata pentru beneficiile aduse siluetei.

care sunt alimentele de baza in dieta DASH?

Alimentele pe care le poti consuma in orice cantitate doresti in aceasta dieta sunt:

Legume cu indice glicemic mic, precum: varza, sparanghel, ceapa, usturoi, morcovi proaspeti, rosii, sfelca rosie, ardei, gogosari, dovlecei, zucchini, ridichi, legume cu frunze verzi, broccoli, fasole pastai, conopida, castraveti, telina, radacinoase, napi etc.

Dieta DASH: cartea cu regimul complet si retete

Alte alimente permise in dieta DASH

Leguminoase:

  • Fasole boabe;
  • Linte, naut,
  • Soia.

Lactate:

  • Sunt permise doar lactate si branzeturi slabe, degresate sau toffu;

Proteine slabe in dieta DASH:

  • Carne slaba, carne de peste, fructe de mare;
  • Oua;

Grasimi sanatoase:

  • Avocado;
  • Nuci si seminte crude: nuci, seminte de in, de chia, de pin, de susan, de mac, de canepa etc.
  • Uleiuri vegetale extrvirgine, presate la rece: ulei de cocos, ulei de rapita, de masline, de susan, de floarea soarelui, de in, de canepa etc.

Alte alimente permise:

  • Fructe, insa in cantitati reduse;
  • Masline;
  • Cantitati foarte mici de alimente cu continut ridicat in amidon: orez, cartofi;
  • In cantitati limitate pot fi consumate fainoase, ca paste, paine, tarte etc.
  • Miere;
  • Indulcitori naturali;
  • Supe, salate, preparate la gratar sau cuptor.

Bauturi permise:

  • In special apa plata;
  • Sucuri de legume;
  • Sucuri de fructe;
  • Compoturi neindulcite;
  • Ceaiuri;
  • Cafea.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri