Dieta DASH a devenit celebra pentru ca a avut ca scop initial scaderea tensiunii arteriale, ca mai apoi sa fie apreciata pentru beneficiile aduse siluetei.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

care sunt alimentele de baza in dieta DASH?

Alimentele pe care le poti consuma in orice cantitate doresti in aceasta dieta sunt:

Legume cu indice glicemic mic, precum: varza, sparanghel, ceapa, usturoi, morcovi proaspeti, rosii, sfelca rosie, ardei, gogosari, dovlecei, zucchini, ridichi, legume cu frunze verzi, broccoli, fasole pastai, conopida, castraveti, telina, radacinoase, napi etc.

Dieta DASH: cartea cu regimul complet si retete

Alte alimente permise in dieta DASH

Leguminoase:

  • Fasole boabe;
  • Linte, naut,
  • Soia.

Lactate:

  • Sunt permise doar lactate si branzeturi slabe, degresate sau toffu;

Proteine slabe in dieta DASH:

  • Carne slaba, carne de peste, fructe de mare;
  • Oua;

Grasimi sanatoase:

  • Avocado;
  • Nuci si seminte crude: nuci, seminte de in, de chia, de pin, de susan, de mac, de canepa etc.
  • Uleiuri vegetale extrvirgine, presate la rece: ulei de cocos, ulei de rapita, de masline, de susan, de floarea soarelui, de in, de canepa etc.

Alte alimente permise:

  • Fructe, insa in cantitati reduse;
  • Masline;
  • Cantitati foarte mici de alimente cu continut ridicat in amidon: orez, cartofi;
  • In cantitati limitate pot fi consumate fainoase, ca paste, paine, tarte etc.
  • Miere;
  • Indulcitori naturali;
  • Supe, salate, preparate la gratar sau cuptor.

Bauturi permise:

  • In special apa plata;
  • Sucuri de legume;
  • Sucuri de fructe;
  • Compoturi neindulcite;
  • Ceaiuri;
  • Cafea.
Dieta DASH. Cum sa-ti reduci tensiunea arteriala si colesterolul fara medicamente
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: