Black Friday 2018: cele mai bune REDUCERI AICI! [LIVE promoții]
Black Friday 2018: cele mai bune REDUCERI AICI! [LIVE promoții]

MITURI si ADEVARURI despre alimente

Dar cat din ceea ce stim este adevarul dovedit stiintific? Ce garantii avem ca informatiile pe care le detinem cu titlu de ”academice” nu sunt decat rezultatul unui fel de folclor urban? Care-i mitul si care realitatea?

Black Friday 2018: ziua cand se reinnoieste garderoba

MIT: Carbohidratii ingrasa

ADEVAR: De fapt, ceea ce ingrasa, in orice situatie, este excesul si consumul prea mare de calorii. Nu este nici o urma de indoiala ca un consum mare de mancaruri bogate in carbohidrati, asa cum sunt painea alba, pastele si gogosile, nu numai ca ingrasa, dar poate creste riscul de aparitie a bolilor de inima si a diabetului. Insa, nu este deloc o idee buna sa tai din alimentatie si asa-numitii “carbohidrati buni”, ca de exemplu cerealele integrale, fasolea, fructele si legumele, pentru ca asta inseamna sa-ti lipsesti corpul de “combustibilul” de care are nevoie.

MIT: Alimentele proaspete, mai bune decat cele congelate.

REALITATE: Produsele inghetate pot fi la fel de hranitoare ca cele proaspete pentru ca atunci cand sunt inghetate imediat dupa recoltare retin mai multi nutrienti decat ar retine daca ar fi culese si transportate ulterior pe distante mari inainte de a fi comercializate. In plus produsele congelate costa mai putin. Daca preferi produsele proaspete in locul celor congelate incearca sa le cumperi de la producatorii locali.

MIT: Zaharul brun este mai sanatos decat zaharul alb.

REALITATE: Zaharul brun este zahar alb in care a fost reintrodusa melasa. Din cauza continutului de melasa, zaharul are minerale, dar in cantitati mici, asa ca beneficiile in ceea ce priveste sanatatea sunt minuscule.

MIT: Sucul de fructe este mai bun pentru organism decat fructele.

REALITATE: Daca ai de ales, ar trebui sa optezi pentru fructul intreg nu doar pentru sucul care poate fi obtinut din fruct. Un pahar de suc are mai multe calorii decat o bucata de fruct, insa ii lipsesc fibrele. Fructul intreg iti asigura vitamine si fibre reducand astfel nevoia de a consuma si alte produse pentru a-ti potoli foamea.

MIT: Painea neagra este intotdeauna mai buna decat cea alba.

REALITATE: Painea neagra poate avea coloranti adaugati fara sa fie superioara din punct de vedere nutritional painii albe. Profesorul Michael Oakes de la Universitatea Scranton ne sfatuieste sa cautam pe ambalajul painii cuvintele: “cereale integrale”, sau “100% din grau integral”. Asta inseamna ca painea este facuta din grau nerafinat care contine de doua ori mai multe fibre si contine de asemenea seleniu, potasiu si magneziu.

***

Te invitam la ThinkFood! Un eveniment care se doreste a fi nu doar un spatiu pentru dezbateri relevante despre hrana si alimentatie, ci si unul in care se deslusesc mituri si se infrunta fricile despre hrana. De aceea, sunt aduse in fata voastra miturile alimentare ale consumatorului modern si contraargumentele specialistilor. Mai multe detalii despre evenimentele ThinkFood pe www.thinkfood.ro

Black Friday 2018: cele mai bune REDUCERI AICI! [LIVE promoții]
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: