Pulberea de spirulina provine dintr-o alga naturala (cyanobacteria) deosebit de bogata in nutrienti si proteine. Atunci cand este recoltata corect din bazine de apa necontaminate este una dintre cele mai potente surse disponibile de nutrienti. Este alcatuita in cea mai are parte din proteine si aminoacizi esentiali si este recomandata in mod special celor vegetarieni datorita continutului ridicat de fier. Este consumata adesea si datorita continutului de vitamina B12 desi inca exista multe dezbateri pe acest subiect.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Concentratia mare de proteine si fier o recomanda cu caldura in perioada sarcinii, dupa interventii chirurgicale sau oricand avem nevoie de o imunizare a organismului.

Va recomandam Spirulina Naturya BIO sub forma de pudra, usor de consumat in preparate, salate si smoothie-uri, disponibila pe site-ul Vegis.ro

SPIRULINA: Beneficii pentru sanatate

Desi gustul nu este tocmai placut spirulina este plina de calitati :

  • contine 65% proteine si aminoacizi esentiali inclusiv acodul gamalinoleic (GLA) recunoscuta pentru efectul antiinflamator
  • Spirulina contine Omega3-6-9 in special Omega 3.
  • Este extrem de bogata in clorofila care ajuta la eliminatrea toxinelor din sange si ajuta la intarirea sistemului imunitar
  • Are o concentratie mare de fier usor asimilabil fiind foarte buna in timpul sarcinii sau pentru anemie deoarece nu provoaca constipatie
  • Este o excelenta sursa de nutrienti incluzand conform Wikipedia: „ Spirulina contine vitaminele B1 (tiamina), B2(riboflavina), B3 (niacina), B6 (piridoxina), B9 (acid folic), vitamina C, vitamina D, vitamina A si vitamina E. Este de asemenea o buna sursa de potasiu, calciu, crom, cupru, fier si magneziu.
  • In urma testelor s-a demonstrat ca spirulina are un nivel ORAC (Capacitate de absorbtie a Radicalilor de Oxygen) de peste 24,000 ceea ce este de 4 ori scorul Orac al afinelor. Acest scor este folosit pentru a masura capacitatea antioxidanta si concentratia sa in diferite tipuri de alimente.
  • Spirulina este de asemenea incredibil de bogata in calciu avand de 26 de ori mai mult calciu decat in lapte, fiind excelenta pentru copii, batrani si perioada sarcinii.
  • Unele studii au aratata ca spirulina este buna in cazul alergiilor sau reactiilor alergice.
  • Continutul de fosfor al spirulinei il fac ideal pentru regimul de remineralizare a dintilor
  • Unele dovezi arata ca spirulina lupta cu isotopii radioactivi facand-o folositoare in cazul expunerii la radioactivitate sau terapiei cu radiatii.
  • Proteinele din spirulina sunt foarte asimilabile avand o rata de utilizare intre 50-61%.
  • Spirulina poate contracara si elimina metalele grele din oraganism
  • Poate creste rata de ardere a grasimilor in timpul activitatii fizice

Ce spune stiinta despre spirulina

Mulți oameni sunt atrași de spirulina organica Naturya din cauza conținutului său ridicat de proteine, care este în jur de 56%. Proteinele ajuta la construirea si repararea tesuturilor corpului, inclusiv a celor musculare. Spirulina este o sursa completa de proteine ceea ce inseamna ca are in continutul sau toti aminoacizii esentiali. Aminoacizii sunt blocuri de proteine si aminoacizi esentiali ce trebuie sa faca parte din dieta zilnica, deoarece organismul uman nu este capabil sa ii produca.

Spirulina nu are un perete celular dur, asa ca nutrientii sai sunt usor de asimilat. Alga verde albastruie este bogat inzestrata cu gama larga de vitamine si minerale, incluzand in special un nivel mai ridicat de fier care ajuta la formarea globulelor rosii care transporta oxigenul in organism.

Spirulina contine un nivel generos de vitamina B12 (cunoscuta si sub numele de Riboflavina) care ajuta la pastrarea sanatatii sistemului nervos, a pielii si a ochilor. Contine de asemenea si vitamina E un antioxidant care protejeaza membranele celulare.

Culoarea spirulinei este data de clorofila (verde) si ficocianina (albastra) pigmenti aflati in structura sa celulara. Clorifila ajuta la imbunatatirea functiilor cardiace si pulmonare si opreste dezvoltarea bacteriilor daunatoare. Ficocianina are proprietati antioxidante si antiinflamatorii, indepartand radicalii liberi si prevenind deteriorarea celulelor. Spirulina contine si beta-caroten care are calitati antioxidante si antiinflamatoare.

Se cunoaste ca spirulina intareste sistemul imunitar deoarece a dovedit calitati antivirale, antiinflamatoare si antioxidante in cadrul unor teste. Ea este populara in randul celor care vor sa tina o cura de detoxifiere si inlaturare a metalelor grele din organism, iar un studiu a aratat ca spirulina ar fi eficienta in inlaturarea arsenicului din corp. Un alt studiu a descoperit ca spirulina ajuta la combaterea anemiei si a degradarii sistemului imunitar ce are loc o data cu inaintarea in varsta.

Cum sa ne bucuram de Spirulina

Pentru cei care vor o simpla doza de spirulina poate fi amestecata cu apa, desi majoritatea o prefera amestecata cu sucuri de fructe. Spirulina este un element excelent adaugat la smoothi-uri sau daca sunteti curajosi poate fi adaugata in deserturi. Daca vreti sa aveti parte de ceva mai savuros amestecati-o in pateuri, sosuri salsa sau de paste pentru un binevenit aport de proteine.

Informatii oferite de Vegis.ro

Superalimentele pe care le consuma si nutritionistii!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: