Persoanele care obisnuiesc sa ia micul dejun in fiecare dimineata sunt mai sanatoase, mai energice si protejate in fata unor boli cronice. Un studiu de 2013 Harvard Scoala de Sanatate Publica a constatat ca persoanele care nu iau masa de dimineata prezinta cu 27% risc mai mare de a dezvolta boli de inima.

Idei pentru un mic dejun sanatos in sezonul rece

Chiar daca micul dejun este considerat o masa importanta din zi, totusi trebuie sa tinem cont si de alimentele pe care le consumam la aceasta masa. Sunt cateva alegeri sanatoase care ne mentin atat silueta, cat si nivelul energetic si despre care vom vorbi mai jos.

5 Alimente SANATOASE pe care ar trebui sa le consumi la micul dejun

Fructele – ideale la micul dejun

A inceput sezonul fructelor, asadar putem alege ca in cateva dimineti din saptamana sa consumam fructe. Iata ce alegeri putem face: o masa de capsune, de cirese, de pepene gallben, de pepene rosu, de visine, caise, piersici etc.

Fructele contin zaharuri de buna calitate, fibre, vitamine, minerale, avand totodata putine calorii.

Iaurt grecesc, o masa ideala de dimineata

Iaurtul este bogat in proteine si probiotice, fiind astfel de ajutor sistemului digestiv. Apoi iaurtul poate fi „indulcit” cu fructe de exemplu, i se pot adauga cereale integrale sau cateva nuci.

Iaurtul este bland cu mucoasele digestive, care au nevoie de o masa mai putin acida, mai ales dupa o noapte de inactivitate. De aceea iaurtul pare sa fie adesea preferat de persoanele care doresc un mic dejun sanatos.

Peste si vegetale

O alta alegere sanatoasa o reprezinta un mic dejun format din peste si vegetale. Iata cateva exemple:

  • Macrou afumat sau somon afumat si mango, plus cateva seminte;
  • Peste afumat, pepene galben, migdale si caju;
  • Peste afumat, mango, frunze de rucolla si muguri de pin etc.

Oul – un aliment preferat la micul dejun

Oul preparat fara a utiliza uleiul sau alta forma de grasime (unt de exemplu) reprezinta o masa proteica ideala pentru micul dejun.

Puteti opta intre ou de gaina, de rata, gasca, prepelita etc. Oul de prepelita este cel mai sarac in colesterol, insa daca asociati oul cu legume proaspete puteti sa nu va mai faceti atatea griji cu privire la colesterol.

Oul poate fi preparat prin fierbere, se poate face ou ochi in apa, pe teflon etc. Oul poate fi asociat cu salata de cruditati, cu pastai, cu rosii etc.

Fulgii de ovaz

Fulgii de ovaz sunt apreciati printre fulgii de cereale pentru ca au cele mai putine calorii, cel mai mic indice glicemic si totodata sunt la fel de bogati in fibre ca celelalte cereale.

Fulgii de ovaz pot fi consumati cu lapte, iaurt, ceai sau fresh de fruce, de exemplu fresh de portocale. Este recomandat sa ii consumati alaturi de o cantitate insemnata de lichide, pentru ca fibrele vegetale au nevoie de hidratare pentru a deveni functionale la nivelul intestinelor.

Adauga fulgi de ovaz si lapte in tava de briose. Motivul? DELICIOS

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: