4 Beneficii ale DIETEI VEGANE

4 Beneficii ale DIETEI VEGANE
Kudika
24 August 2016

Chitaristul Horea Crisovan este prima persoana vegetariana pe care am cunoscut-o. Se intampla pe la inceputul anilor 2000, la un concert Blazzaj in Laptaria Lui Enache din Bucuresti. Nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca tipul acela cu fizic de atlet si energie exploziva nu pune gura pe carne. Atat de inradacinata era in mintea mea ideea ca trupul uman are nevoie de carne pentru a se dezvolta.

Andreea BilligAutor: Andreea Billig

________

Ulterior, Horea mi-a povestit despre pasiunea lui pentru ciclism si drumetiile pe bicicleta pe care le face prin imprejurimile Timisoarei. Mi-a marturisit ca de indata de a renuntat la carne, a simtit ca are mai multa energie. Ba mai mult decat atat, pielea i-a devenit mai luminoasa si mai putin incarcata. Am constat si eu aceste efecte in ultimul an, de cand am devenit vegetariana.
Nutritionistii evidentiaza patru beneficii principale ale unei astfel de diete.

Beneficiile dietei vegane

Corp mai sanatos

Probabil ca esti deja familiara cu impartirea alimentelor in acide si alcaline. Cele acide precum carnea, branza si hrana procesata genreaza o crestere a inflamatiei din interiorul corpului la cateva ore dupa ce au fost consumate. Grasimea animala inhiba functionarea areterelor si provoaca inflamatia plamanilor. Efectele pe termen lung se manifesta sub forma bolilor cardio-vasculare, diabetului, bolilor auto-imune si chiar a cancerului. Dietele bazate pe plante sunt anti-inflamatorii in mode natural.

salate vegane

Nivel scazut de colesterol

Carnea rosie si alba, branza si alte produse de origine animala contin grasimi saturate care genereaza cresterea nivelului de colesterol. Apoi, efectele negative se tin lant. Infarctul este doar unul dintre acestea. Studiile au demonstrat ca trecerea la o dieta vegetariana duce la scaderea nivelului de colesterol cu pana la 35%.

Prevenire aparitiei diabetului de tip 2

Cercetarile au demonsrat ca o dieta vegetariana are un rol important in prevenirea aparitiei diabetului. Grasimea de tip animal si conservantii din carne lezeaza celule pancreatice, genereaza inflamatii si crestere in greutate si chiar impiedica buna functionare a insulinei.

Mai usoara cu cateva kilograme

Desi rata obezitatii la nivel global este ridicata, aceasta este mult mai scazuta printre vegetarieni. Conform informatiilor furnizate de Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, desi aportul caloric dintre carnivori si vegetarieni a fost similar, o rata mai mare de obezitate a fost observata in randul carnivorilor. O dieta vegetariana, scazuta in grasimi si bogata in legume proaspete, fructe si semninte rezulta intr-o pierdere in greutate naturala.

Foto: pixabay

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri