Andreea BilligAutor: Andreea Billig

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

Foto interior si prima pagina: Yuliya Gontar / Shutterstock

Cineva spunea ca suntem ceea ce mancam si avea dreptate. Avem mare grija de obiectele din jur, printre care si automobilul personal. Il ducem la spalatorie, ii facem revizia la timp si il alimentam cu cel mai bun combustibil. De ce ne-am comporta diferit cu corpul nostru? Hrana zilnica poate reprezenta o sursa de sanatate sau, din contra. De aceea, ti-a pregatit cinci sfaturi care sa te ajute sa ai o dieta sanatoasa.

1. Identifica obiceiurile pe care doresti sa le schimbi. Mananci un pranz sanatos sau te arunci asupra unei pungi de snacks-uri sau a unei portii de cartofi prajiti de la fast-food? Fie ca iei masa in oras sau iti aduci la birou ceva preparat acasa, asigura-te ca alimentele pe care le alegi iti sustin vitalitatea, sanatatea si greutatea optima.

2. Descopera un fruct sau o leguma in fiecare saptamana. Ai gustat, de exemplu, fructul dragon? Adauga un ingredient nou la salata. Chiar daca nu iti vor placea toate, in mod sigur cateva dintre ele vor ajunge printre favorite. Gustul proaspat al legumelor si fructelor organice te face sa mananci cu placere.

3. Fa-ti o lista de cumparaturi cu produsele pe care le consumi in mod constant. Asta te va impiedica sa cumperi lucruri din impuls. Alege pentru gustarile dintre mele morcovi si mere, nuci si seminte. Alege versiunea mai sanatoasa a chips-urilor, floricelelor si biscuitilor. In magazinele de specialitate poti gasi aceste produse cu un continut redus de aditivi chimisi si grasimi nesanatoase. Chiar si asa, iti recomandam sa le consumi rar.

4. Gateste pentru cateva zile. Astfel te vei asigura ca ai provizii de hrana sanatoasa pe care o poti lua cu tine chiar si la birou. Nu uita sa folosesti ingrediente si alimente benefice pentru sanatatea ta - legume proaspete, sosuri hranitoare, nuci si seminte, carne slaba. Poti folosi unt de migdale, avocado sau humus in loc de maioneza. Atentie mare la branza. Desi este foarte gustoasa, nu reprezinta cel mai fericit substitut pentru carne. Contine o cantitate mare de grasimi saturate, care o fac greu de digerat.

5. Nu uita sa te hidratezi. Apa trebuie sa iti fie la indemana in permanenta. Acasa, in masina, la birou. Iti recomandam ca, treptat, sa inlocuieti bauturile carbogazoase, cafeaua si alte lichide cu apa. De asemenea, pastreaza in permanenta la indemana gustari sanatoase sau batoane proteice. Acestea iti vor taia apetitul pentru bauturi cu gust bun, insa pline de substante care nu sunt benefice pentru sanatatea ta. Micile rezerve "de sanatate" te vor ajuta sa iti recapeti buna dispozitie atunci cand simti ca iti scade energia.

Nutritionistii ne invata 10 pasi pentru o alimentatie sanatoasa
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: