Andreea BilligAutor: Andreea Billig

Cea mai sanatoasa mancare in post

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

Copyright interior si prima pagina: Foxys Forest Manufacture / Shutterstock

In luna Ramadanului, oriunde iti intorci privirea, vezi tarabe cu smochine. Si asta pentru ca in perioada postului, musulmanii consuma din abundenta aceste fructe, fie ca sunt proaspete, fie ca sunt uscate Smochinele contin zahar, grasimi bune, proteine si vitamine precum calciu, fire, potasiu, fosfor, magenziu. Consumul smochinelor dimineata, pe stomacul gol, ucide viermii intestinali si alti paraziti. Iata inca cinci motive pentru a include smochinele in dieta ta.


1. Imbunatatesc sanatatea aparatului digestiv

Smochinele sunt o buna sursa de fibre solubile, importante pentru sanatatea ta digestiva. Fibrele solubile atrag umezeala in tractul digestiv, ajutand astfel la prevenirea si tratarea constipatiei. De asemenea, smochinele functioneaza si in sens invers, tratand diareea. Smochinee sunt o sursa buna de potasiu, ceea ce ajuta la tratarea deranjului la stomac. Sunt usor de si sustin bacteriile bune din stomac, ceea ce este vital pentru digestie.

2. Previn si trateaza anemia

Smochinele sunt o sursa buna de fier, aproape inexistent in dieta multor persoane. Adaugarea de fier in alimentatia ta sub forma smochinelor te poate ajuta la tratarea anemiei, o afectiune care da senzatia de epuizare.

3. Intaresc oasele

Magneziul, manganul si seleniul, toate sunt importante pentru a avea oase puternice si sanatoase. Smochinele sunt o modalitate u oara de a adauga aceste minerale la dieta ta. Sanatatea si forta oaselor este o prioritate pentru femeile de o anumita varsta. Smochinele reprezinta un adaos gustos la dieta lor.

4. Aduc un surplus de energie

Zaharurile naturale din smochine - fructoza, zaharoza si glucoza, le transforma intr-o gustare de dupa-amiaza ideala pentru un surplus radpid de energie. Zaharurile naturale, combinate cu combustibilul din fibre cu ardere lenta, previn efectele adverse ale bomboanelor sau altor dulcirui.

5. Imbunatatesc starea de sanatate a inimii

Smochinele pot imbunatati sanatatea inimii in mai multe moduri. Nivelul ridicat de potasiu din smochine poate reduce riscul de accident vascular cerebral dar si nivelul colsterolului.

Per ansamblu, includerea in dieta zilnica a smochinelor, are un efect benefic asupra sanatatii tale. Doar trei smochine pe zi sunt suficiente pentru asta. Mai mult decat atat, reprezinta o gustare hranitoare, satioasa si gustoasa pentru cei care au un stil de viata alert si activ.

5 Alimente care contin mai mult CALCIU decat BRANZA
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: