Zaharul brun nerafinat este diferit de zaharul brun care se gaseste in majoritatea magazinelor, desi ambele au aceeasi culoare. Zaharul brun nerafinat este produs dintr-un sirop ce rezulta din procesarea sfeclei de zahar si prezinta urme de minerale si nutrienti. Zaharul rafinat este complet lipsit de nutrienti, el fiind practic carbohidrati in forma pura.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

Astazi se cunoasc foarte bine efectele nocive pe care le are zaharul rafinat asupra organismului. In afara faptului ca folosirea zaharului rafinat reprezinta un mod sigur de crestere a glicemiei, el aduce organismului calorii considerate “goale”, fiind lipsit de orice substante nutritive.

Cand vine vorba de alegerea tipului de zahar nu incape indoiala ca zaharul nerafinat este cea mai buna alegere. El contine minerale si nutrienti care sunt inlaturate din zaharul rafinat si din zaharul brun. Cel brut, nerafinat, contine aproximativ unsprezece calorii pe lingurita si are aceeasi consistenta in vitamine si minerale ca si siropul rezultat din procesarea sfeclei de zahar. Aceste minerale includ fosfor, potasiu, calciu, fier si magneziu. In plus, in procesul de rafinare se folosesc mai multe ingrediente daunatoare care apar in produsul final: acid fosforic, dioxid de sulf, acid formic. Acestea nu exista in zaharul nerafinat.
Pericolul pe termen lung al folosirii zaharul rafinat este reprezentat in primul rand de diabetul zaharat si de obezitate, de aceea este foarte important sa se acorde mai multa atentie indulcitorilor folositi. Trebuie evitata folosirea si consumul unor cantitati mari de indulcitori, mai ales daca este vorba de zaharul rafinat. Exista multi indulcitori naturali care nu afecteaza sanatatea ci, din contra, au efecte pozitive in organism si in plus ofera si beneficii nutritionale. Pe langa zaharul brun nerafinat mai poate fi folosita mierea, un indulcitor absolut natural si cu un continut nutritiv foarte mare.

Foarte des se face confuzia intre zaharul brun nerafinat si zaharul brun care se gaseste in majoritatea magazinelor. Acesta, desi este brun, nu este nerafinat, ci provinde din zahrul alb, rafinat, carui i s-a adaugat o cantitate de melasa. Culoarea lui variaza in functie de cantitatea de melasa care a fost folosita. La fel ca zaharul alb, rafinat, zaharul brun nu are continutul nutritional al zaharului nerafinat. Ambele tipuri, alb rafinat si brun au la baza sucroza.

Multi oameni aleg sa foloseasca indulcitori alternativi pentru ca stiu ca zaharul nu este bun pentru sanatatea lor. Insa planeaza numeroase suspiciuni si s-au constatat multe efecte adverse si in cazul indulcitorilor artificiali, desi acestia au fost aprobati de numeroase comisii de sanatate. Zaharul nerafinat este o alternativa mult mai sanatoasa pentru consum si gatit decat indulcitorii artificiali.

Un articol de Ciprian Chitu

5 Alimente care sa nu iti lipseasca de pe masa in Decembrie
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: