Yoga – Salutul soarelui

Este cosiderat unul dintre cele mai iubite si energizante exercitii yoga, motiv pentru care este recomandat dimineata. Acest exercitiu trezeste intregul corp, foloseste toata musculatura, destinde tendoanele si prezinta beneficii extraordinare pentru intreg sistemul musculo-scheletal daca este practicat pe termen lung.

Pozitia initiala – de multumire

In aceasta pozitie cu pricioarele apropiate, spate drept si palme apropiate, organismul se relaxeaza si isi incepe procesul de reenergizare.

5 greseli frecvente pe care le fac femeile cu dureri de spate

yoga salutul soarleui pas cu pas

Se lasa apoi palmele in jos, urmand a se ridica mainile si a se arcui coloana, dupa limitele mobilitatii personale. Desigur, cu exercitiu, se poate ajunge la rezultate foarte bune.

yoga salutul soarleui pas cu pas

Se apleaca apoi corpul catre inainte, apoi se duc palmele in podea sau, daca este posibil, se ating talpile si se trage capul la genunchi. Este posibil ca in primele incercari sa nu reusiti sa atingeti podeaua cu palmele, insa dupa cateva luni de practica acest exercitiu va fi realizat cu usurinta.

yoga salutul soarelui cum se realizeaza

Se duce apoi piciorul drept in spate, cu sprijin pe degete, apoi se arcuieste din nou coloana.

yoga-salutul-soarelui-pas-cu-pas-4.jpg

Se apropie picioarele si se sta in renumita pozitie “scandura”.

salutul soarelui

Se indoaie apoi genunchii si se aseaza pe podea, se urmareste podeaua cu umerii catre inainte, se aseaza corpul in podea si se arcuieste coloana cu sprijin pe brate, incercand sa privim cerul.

cum se realizeaza pas cu pas salutul soareului in yoga

Se reia sprijinul pe degete, se ridica bazinul si se trage de cap catre genunchi.

Se revine in pozitia de fandare cu piciorul stang intins si trunchi arcuit.

yoga salutul soarelui 7

Se apropie picioarele si se incerca atingerea podelei cu palmele, iar daca se reuseste, atunci se trage capul catre genunchi.

salutul soarelui

Ne inaltam si arcuim trunchiul catre spate, cu bratele intinse deasupra capului.

Revenim in pozitia de inceput si reluam exercitiul.

In acest video puteto observa intregul ritual realizat timp de 10 minute. Sa aveti dimineti minunate!

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Aceste exercitiu prezinta multiple beneficii:

  • imbunatateste respiratia si previne agravarea bolilor respiratorii cronice;
  • imbunatateste circulatia sangelui si previne bolile cardiovasculare;
  • imbunatateste circulatia sanguina cerebrala;
  • relaxeaza si totodata tonifica intregul corp;
  • imbunatateste postura coloanei vertebrale;
  • amelioreaza durerile de spate si patologiile coloanei vertebrale;
  • sustine mobilitatea articulatiilor principale ale corpului si previne aparitia atrozei;
  • imbunatateste functiile organelor interne si reechilibreaza sistemul endocrin;
  • elimina stresul.
7 Exercitii care te scapa de DURERILE DE SPATE
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: