Andreea BilligAutor: Andreea Billig

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

Cred ca ai constatat ca atunci cand mergi la sala la ora de varf, imediat dupa terminarea programului de la birou, toate benzile sunt pline. Fie ca le este recomandat de antrenorul personal, fie ca este o alegere proprie, toata lumea pare sa treaca mai intai pe la banda de alergare.

Copyright foto interior si prima pagina: dotshock / Shutterstock

Desi nimic nu se compara cu alergatul in aer liber - in padure, pe malul marii sau pe o pista de atletism, alergatul pe banda are avantajele sale. Primul este evident si anume ca poate fi practicat in orice anotimp, pe orice vreme. Glumesc, desigur. Poate ca cel mai important aspect al benzilor de alergare profesionale pe care ti le pun la dispozitie salile de forta este posibilitatea de a alege un program.

Probabil ca ai constatat deja diferite optiuni precum fat burner, hill sau manual. Selecteaza intotdeauna programul in functie de obiectivele tale. Daca doresti sa elimini tesut adipos, iti recomand sa folosesti programul "fat burner". Viteza nu va trece de 7.5 km pe ora insa poti alege un grad de inclinare oricat de ridicat. Iti garantez ca dupa zece minute vei incepe sa transpiri. Secretul arderii grasimilor este un puls un pic mai mare peste cel obisnuit, mentinut constant cel putin 20 de minute. Poti prelungi o astfel de sesiune pana la 60 de minute si combina cu exercitii usoare de flexibilitate si stretching.

Alergarea si programele de anduranta (de tipul celor care includ un anumit numar de kilometri) te ajuta sa iti cresti capacitatea pulmonara. In aceste situatii pulsul este mai ridicat. La fel ca si in cazul programului de fat-burner, poti opta pentru sesiuni mai lungi pe care le poti combina la final cu cateva exercitii usoare printre care si abdomene.

Banda poate reprezenta prima parte a antrenamentului tau. Poti combina mers sau alergare pe banda cu o sesiune de antrenament in sala de forta si cu stretching la final. Sau poti incheia sesiunea de antrenament in sala de forta cu mers sau alergare pe banda. Daca incepi cu banda, zece minute sunt suficiente. La fel, in functie de cat timp ai petrecut facand exercitii, zece minute la final pot fi suficiente. Specialistii spun ca trupul nostru are nevoie de 20 de minute pentru a se incalzi si a incepe sa elimine tesut adipos. De asemenea, dupa ora si jumatate de activitate fizica, corpul incepe sa oboseasca si sa nu mai dea randament.

Indiferent de cat de mult timp petreci pe banda de alergare si ce program alegi, fii 100% acolo. Evita sa vorbesti la telefon si chiar sa te uiti la televizor. Stiu ca poate fi extrem de plictisitor sa bati pasul pe loc. Insa te poti conecta la tine, la fiecare participa din corpul tau, iti poti simti muschii. De asemenea, poti lucra cu afirmatii. In timp ce pasesti si alergi iti poti spune: "sunt sanatoasa, energica, frumoasa."

Sa ai spor!

Pe 11 Iunie, ne vedem la Bucuresti Fitness Festival!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: