Andreea BilligAutor: Andreea Billig

HARTA medicala a DURERILOR de SPATE: care sunt cauzele si cum le combatem

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

Aparatul pentru extensii lombare este singurul pe care l-as lua cu mine pe o insula pustie mi-a spus la un moment dat un antrenor personal. Poate parea amuzant sa auzi aceasta afirmatie de la un antrenor personal. Gandeste-te insa la durerile si disconfortul cauzate de aceasta grupa musculara.

Copyright foto interior si prima pagina: fizkes / Shutterstock

In aceste conditii, alocarea catorva minute de doua ori pe saptamana exercitiilor pentru zona lombara nu este deloc un sacrificiu de timp prea mare. Poti folosi aparatul pentru extensii lombare, prezent in aproape toate salile de forta moderna. Chestia aceea pe care te sprijini cu picioarele si cu bazinul, pentru a te lasa cu capul in jos. Considera-l, daca vrei, ca un test pentru bungee-jumping. Specialistii in fitness iti recomanda sa executi patru seturi, a cate doisprezece repetari. Vei constata ca dupa numai o luna de zile, musculatura lombara se tonifiaza si sa arate mai frumos. Durerile incep usor , usor sa dispara, ca prin minune.

Exercitiul poate fi efectuat si la bancuta sau la aparatul pentru flexia cvadricepsului (spatele pulpei piciorului) in varianta sa care presupune sa te intinzi pe abdomen. In acest caz, fii atenta sa pui suficient de multe greutati incat sa iti blocheze trenul inferior.

Daca timpul nu iti permite sa ajungi la sala, nu inseamna ca trebuie sa renunti la exercitiile lombare. Este cu atat mai important sa le faci, cu cat munca ta este mai sedentara. Solutia este simpla si la indemana oricui. Tot ceea ce iti trebuie este o salteluta de fitness sau de yoga si suficient spatiu pentru a o putea derula pe jos. Intinde-te pe burta. Ridicat trunchiul cat de sus poti. Reveno incet. Efectueaza patru serii a cate zece repetari, cu pauza de 30 de secunde intre fiecare.

Inteleptii orientali spun ca rigiditatea corpului este data de rigiditatea in gandire. Cu cat o persoana este mai inflexibila, cu atat mai mari vor fi problemele sistemului osos in care coloana joaca un rol principal. Daca durerile de spate sunt mari, incearca sa iti analizezi sistemul de valori si de credinte. Simti cumva ca lumea pune presiune pe tine? Ti se pare ca duci o greutate imensa pe umeri? Te apasa ceva in mod constant? Simti nevoia sa ai in permanenta dreptate. Te consideri un personaj justitiar menit sa scape lumea de nedreptati? Daca raspunsul este afirmativ la aceste intrebari, ai descoperit cauza ascunsa a problemelor tale. Relaxeaza-te, imbratiseaza schimbarea si nu innota impotriva curentului. Nu uita sa faci exercitiile propuse si durerile nu vor intarzia sa se estompeze.

5 greseli frecvente pe care le fac femeile cu dureri de spate
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: