Andreea BilligAutor: Andreea Billig

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

Copyright interior si prima pagina: astarot / Shutterstock

Toata lumea stie ca miscarea este benefica pentru organism dintr-o mie si unul de motive. Aratam mai bine ne simtim mai bine si, de asemenea, inteligenta noastra devine mai ascutita. Cercetarile au aratat faptul ca structura creierului este diferita la oamenii care exerseaza fata de cea a persoanelor sedentare. Ti-am pregatit o serie de tipuri de exercitii benefice pentru creierul tau. Citeste pentru a afla care sunt efectele benefice specifice pentru fiecare si alege-le pe cele de care ai nevoie.

1. Joc sportiv - Constientizare spatiala

Sportul, in general, te poate ajuta sa fi un factor de decizie mai bun datorita felului in care conduce sangele catre regiunile frontale anterioare. Jocuri precum voleiul sau baschetul te pot ajuta sa iti dezvolti constientizarea spatiala, deoarece mintea ta trebuie sa gandeasca la cum corpul tau se misca prin spatiul dat de joc, precum si la abordarea obiectelor din diferite unghiuri diferite.

2. Yoga - prelucrarea informatiei, memorie si reducerea stresului

Yoga este un instrument foarte util pentru invatare si reducerea stresului. Prin stimularea lobului frontal, Yoga te ajuta sa integrezi gandurile si emotiile intr-un mod care face sens. Un studiu al Universitatii din Illinois a descoperit ca o sesiune de 20 de minute de yoga a imbunatatit capacitatea elevilor lor de a procesa informatiile. In ceea ce priveste stresul, la Universitatea Harvard s-a constatat ca yoga schimba fizic creierul si reduce dimensiunea amigdalei, regiunea care proceseaza frica si anxietatea. Ceea ce inseamna abilitatea de a face fata emotiilor.

3. Antrenamente de tip interval & ciclism - dependente si pofte

Studiile au aratat ca antrenamentele de tip interval ne ajuta sa ne tinem poftele in frau. Stimularea hipotalamusului diminueaza poftele iar persoanele cu dependente - precum fumatorii, devin mai relaxate. In timp, creierul se reprogrameaza pentru exercitiu in detrimentul poftelor si viciilor.

4. Antrenament de tip circuit - atentie la detalii

Din cauza naturii variate de antrenamentului de tip circuit, mai multe zone ale creierului sunt puse la treaba, inclusiv cortexul prefrontal, lobul parietal si cerebelul. Toate acestea imbunatatesc atentia la detalii, deoarece creierul devine constient de modul in care trece de la o activitate la alta si foloseste constientizare spatiala pentru a face fata obstacolelor si sarcinilor pe care le are de indeplinit.

5 Exercitii de 5 minute care te slabesc in talie
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: