Abdomen UMFLAT dupa masa? Afla cum scapi de BALONARE

Abdomen UMFLAT dupa masa? Afla cum scapi de BALONARE
Kudika
6 August 2015

Balonarea nu reprezinta tocmai un subiect comod de discutie, insa tot mai multe persoane sufera de acest disconfort abdominal. Va propunem sa descoperiti in acest articol cauzele balonarii, dar si posibile tratamente si remedii pentru aceasta problema.

“De ce ma umflu in burta”? O intrebare frecventa...

Multe persoane se plang de distensia abdominala, dar si de flatulenta. De multe ori abdomenul se umfla pana la aspectul unei mingi de fotbal, situatie care apare in special dupa masa. Simptomele balonarii devin evidente fie dupa ce am terminat masa, fie spre seara.

remedii balonare

Desi femeile sufera mai des de aceasta tulburare decat barbatii, totusi se pare ca formarea gazelor in intestine nu depinde de varsta, balonarea putand afecta atat persoanele tinere, cat si pe cele in varsta.

Stilul de viata alert, mancarea procesata, orele de masa haotice fac ca tot mai multe persoane sa sufere de sindrom al colonului iritabil. Practic la nivelul colonului exista o flora bacteriana responsabila de formarea fecalelor, dar si a gazelor. Se pare ca reactia acestor microorganisme este exagerata in productia de gaz, raspuns care apare in special dupa masa. Aceasta explicatie ne ajuta sa intelegem de ce probioticele ne sunt de mare ajutor. Atentie insa, in suplimentele de acest gen exista mai multe tipuri de probiotice, le puteti alege impreuna cu terapeutul pe cele potrivite pentru dumneavoastra.

Mai afectate de balonare sunt persoanele cu intestin iritabil la care predomina constipatia, comparativ cu cele la care predomina diareea.

Cauzele balonarii si factorii favorizanti

La normal, productia de gaze din intestine si eliminarea acestora la nivelul colonului ar trebui sa functioneze armonios, astfel incat omul sa nu simta un disconfort. Exista insa o serie de factori care perturba acest echilibru:

  • Stresul, care presupune accelerarea formarii gazelor in intestine;
  • Constipatia, care intarzie eliminarea gazelor;
  • Curbarea excesiva a coloanei lombare;
  • Intoleranta alimentara si slaba absorbtie a carbohidratilor;
  • Retentia de apa;
  • Slabirea musculaturii peretelui abdominal – iata ca sportul reprezinta un factor activ in tratarea balonarii;
  • Suprarpopularea bacteriana a intestinului subtire (de aceea se recomanda sa alegeti cu grija probioticele)
  • Alterarea microflorei intestinale;
  • Fumatul – accentueaza peristaltismul (miscarile intestinale, accentuand crampele);
  • Alternarea greutatii cu peste 3 kg in ultimii 3 ani;
  • Consumul de fructe alaturi de alimente din alte categorii alimentare – fructele se consuma cu 2-3 ore inainte sau dupa masa;
  • Curele drastice de slabire;
  • Consumul unui numar mare de alimente la aceeasi masa – incercati sa mancati disociat;
  • Factorii psihologici;
  • Vorbitul in timpul mesei sau mancatul rapid, infulecand. Alimentele trebuie bine mestecate, iar la masa nu trebuie sa existe graba.
  • Alergiile alimentarea si intoleranta la anumite alimente;
  • Sindromul intestinelor iritabile, diverticuloza colonica,
  • Parazitozele intestinale;
  • Obezitatea;
  • Boli ale intestinelor si unele boli cronice.

Balonarea si distensia abdominala reprezinta de fapt doua manifestari diferite, aproximativ 75% dintre persoanele care sufera de balonare se plang si de distensie abdominala. Asocierea intre distensia abdominala si balonare apare mai frecvent la persoanele predispuse la constipatie si de sex feminin. De asemenea balonarea si distensia abdominala sunt considerate cele mai deranjante simptome in sindromul intestinului iritabil.

Cum scapam de balonare?

In primul rand modificarile alimentarea sunt de un real ajutor. O dieta bogata in supe, legume proaspete, iaurt si branzeturi, cu fructe consumate mai rar, poate fi de ajutor. Incercati sa limitati considerabil consumul de paine sau alte fainoase, dulciuri procesate, bauturi carbogazoase sau alcoolice, cartofi, orez si legume-boabe.

Daca aveti intolerante alimentare, evitati alimentele care va fac rau. De asemenea, incercati sa mancati disociat si consumati fructele intre mese, la interval de 2-3 ore fata de alte alimente.

Ceaiurile sunt recomandate pentru a rupe bulele de gaz si a favoriza eliminarea acestora. Uleiurile extravirgine, nepreparate termic (deci neprajite, incalzite etc.) s-au dovedit a impiedica balonarea si distensia abdominala.

Un alt pas important in tratarea balonarii il reprezinta sportul. Este indicat sa mergeti repede aproximativ jumatate de ora pe zi si sa efectuati exercitii precum abdomenele, exercitii pentru coloana, dar si exercitii pentru picioare, efectuate la sol. Toate acestea va intaresc musculatura abdominala, responsabila de crearea unei presiuni intraabdominale ce participa la reglarea tranzitului intestinal si la combaterea balonarii.

Daca va aflati sub un tratament de scurta sau lunga durata, intrebati medicul de posibil efecte adverse. De asemenea tratarea afetiunilor din sfera digestva este imperios necesara, cum ar fi a gastritei sau a colonului iritabil.

Reducerea numarului de tigari fumate a fost asociata cu o imbunatatire a reactivitatii intestinale.

Relaxarea, masajul, aromaterapia ajuta mai ales in eliminarea stresului, unul din factorii favorizanti ai sindromului de intestin iritabil. Terapiile complementare si naturiste pot fi de asemenea de un real folos.

Ca si tratament, probioticele si spumantii, enzimele, dar si medicamentele antiacide (pentru cei du probleme gastrice) s-au dovedit a fi de ajutor. Este recomandat sa asociati un complex de vitamine B tratamentului cu probiotice si sa discutati cu specialistul privind probioticele care sunt potrivite pentru dumneavoastra.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: