5 Alimente care contin mai mult CALCIU decat BRANZA

5 Alimente care contin mai mult CALCIU decat BRANZA
Kudika
13 Martie 2015

Calciul este un mineral vital, mediind foarte multe procese in organism. Practic, fara calciu nu am putea trai, de aceea alimentele cu un continut ridicat in calciu nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra zilnica.

De asemenea este important sa cunoasteti faptul ca anumite alimente predispun organismul la pierderi de calciu, cum ar fi:

  • Cafea, cacao, ciocolata si alte alimente cu continut ridicat in cafeina;
  • Bauturile acidulate si sucurile concentrate;
  • Alcoolul;
  • Prafurile proteice;
  • Fibrele alimentare, fitati, oxalati;
  • Cerealele.

Citeste si acest articol: Semne si simptome ca ai lipsa de calciu + Spasmofilia

alimente care contin calciu

Alimente care contin mai mult calciu decat branza

Alimente care contin calciu: Tofu solid

Tofu are un aspect asemanator branzei, insa este de origine vegetala. Este foarte bogat in calciu, fiind totodata si foarte gustos. Adesea tofu inlocuieste branza in dieta vegetarienilor, fiind totodata indicat si in perioadele de post.

alimente care contin calciu

Alimente care contin calciu: semintele de susan crude

Semintele de susan crude sunt delicioase si sunt foarte bogate in calciu, dar si grasimi de buna calitate, acizi grasi omega si vitamine. Pe cat sunt de mici, semintele de susan sunt un concentrat de nutrienti sanatoasi de care organismul nostru are nevoie.

Alimente care contin calciu: spanacul proaspat

Spanacul este cunoscut ca fiind bogat in fier, dar stiati ca are un continut ridicat in calciu? Este indicat sa consumati spanacul proaspat, fara sa il preparati termic. Il taiati marunt in salate sau garnituri de legume proaspete, avand un gust usor acrisor – multi considerand spanacul mult mai gustos decat salata verde.

Cititi aici beneficiile spanacului

Alimente care contin calciu: smochinele

Smochinele sunt alimente-tratament, atat de sanatoase sunt. Au un continut ridicat in enzime, acizi grasi omega, vitamine, minerale si substante active, incat toti nutritionistii le recomanda. Daca nu ne aflam in sezonul lor, putem consuma smochine confiate.

Cititi aici beneficiile smochinelor

Alimente care contin calciu: semintele de chia

Semintele de chia sunt de 5 ori mai bogate in calciu decat laptele, reprezentand totodata o reala sursa de proteine vegetale. Sunt delicioase si le puteti consuma in orice salata. Semintele de chia se hidrateaza repede, dar le puteti lasa, daca doriti, in apa pentru cateva ore inainte de consum. De asemenea le puteti pune in rasnita, obtinand o pudra pe care o puteti folosi in tot felul de preparate, o puteti amesteca cu uleiurile din bucatarie, o puteti presara peste mancare etc.

Semintele si fructele oleaginoase – nucile, caju, arahidele etc. – nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra obisnuita. De asemenea semintele si fructele oleaginoase nu se coc, nu se prepara termic caci isi pierd toate proprietatile.

Cititi aici beneficiile semintelor de chia.

Foto: vegetale, tofu - shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri