Sursa: Garbo.ro

Beneficiile cojilor de ou

Fiecare ou de dimensiune medie are 750 - 800 mg de calciu, iar pe langa acesta si magneziu, fier, sulf, fosfor, silicon, sodiu, potasiu, aluminiu, zinc, gelatina, colagen. Mai mult, coaja de ou contine 27 de microelemente ce pot fi absorbite de organism. Totodata proteina din coaja de ou este compusa din aminoacizi precum metionina, cisteina, lizina, izoleucina.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

coji de oua, beneficii coji de oua

Foto: coji de oua @ Shutterstock

Medicul ungur Krompeher si un grup de medici si biologi au studiat proprietatile cojilor de ou. In urma a 10 ani de cercetare au ajuns la concluzia ca sunt sanatoase si o sursa buna de calciu biovalabil, dens si bine absorbit. Cojile de ou abunda in calciu ce poate fi digerat si absorbit de organism. Mai mult, compozitia cojilor de ou este similarea cu cea a dintilor nostri. Prin urmare, cojile de ou ar putea furniza calciu necesar pentru remineralizarea dintilor si pentru a-i face mai puternici.

Cojile de ou au fost folosite in tratamentul artritei, fiind eficiente in scaderea durerilor articulare. Conform unor alte studii, cojile de ou sunt eficiente si in tratamentul displaziei congenitale de sold sau a osteoporozei. Un studiu publicat in 2003 in International Journal of Clinical Pharmacology Research si condus de J. Rovensky de la Institutul National de Boli Reumatice din Statele Unite ne arata ca pudra din coaja de oua reduce durerea in osteoartrita, creste mobilitatea si opreste pierderea densitatii osoase in cazul femeilor aflate in postmenopauza.

Mai mult, membranele de coaja de ou contin substante precum glucozamina si acid hialuronic care imbunatateste elasticitatea articulatilor.

Cum sa obtii pudra din coaja de ou - o sursa fantastica de calciu

Spala cojile de oua in apa calduta pentru a inlatura albusul, avand totodata grija sa nu inlaturi membrana caci aceasta contine nutrienti importanti pentru articulatiile tale. Daca vrei sa te asiguri ca inlaturi toti agentii patogeni si bacteriile de pe cojile de ou, adauga-le in apa fiarta si lasa-le sa fiarba timp de 5 minute. Scoate-le din apa si pune-le la uscat la aer. (Optional, dupa ce le-ai fiert, le poti pune pe o hartie de copt in cuptorul incalzit la 200 de grade. Lasa-le 15 minute pana devin crocante. Pentru multi acesti pas este inutil, simpla fierbere fiind suficienta)

Odata ce cojile de ou sunt uscate complet, le poti adauga intr-un blender sau rasnita de cafea pentru a obtine din ele o pudra (preferabil rasnita de cafea).

Pudra obtinuta poate fi depozitata intr-un borcan de sticla. Adauga ½ de pudra de coaja de ou in bautura ta preferata, in smoothie-uri sau in porridge. Pentru a obtine o forma de citrat de calciu, poti turna peste cojile de ou sfaramitate putin otet de cidru de mere natural sau suc de lamaie. Vicky Ferguson, editorialist pe teme de nutritie pentru "The Grand Rapids Press" ne sfatuieste sa “pasteurizam” cojile de ou pentru a ne asigura ca am ucis toate bacteriile care pot exista pe suprafata sa. Prin urmare, acesta ne sfatuieste sa aducem apa in care fierb cojile de ou la punctul de fierbere de 140 de grade Fahrenheit (masurate cu un termometru pentru gatit) pentru cel putin 3 1/2 minute. .

Cum sa facem supliment de calciu lichid din coaja de ou

frugalgranola.com ne sfatuieste si cum sa obtinem supliment natural de calciu in forma lichida prin amestecarea a 4 linguri de pudra de coaja de ou cu 2 cesti de apa fierbinte si 1 lingurita de suc de lamaie (sau otet din cidru de mere). Citeste continuarea pe Garbo >>

Foto homepage: oua sparte, coji de oua via Shutterstock

Oua de Pasti: 10 idei creative cu care sa iti impresionezi invitatii
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: