Surse naturale de VITAMINE B si ACID FOLIC

Surse naturale de VITAMINE B si ACID FOLIC
Kudika
13 August 2015

Vitaminele din complexul B, dintre care face parte si acidul folic, sunt indispensabile mentinerii sanatatii.

Din acest complex B fac parte:

  • Vitamina B1 – tiamina – sustine functiile sistemului nervos si periferic;
  • Vitamina B2 – riboflavina – rol esential in respiratia celulara, in fixarea fierului in hemoglobina, jucand un puternic rol antianemic;
  • Vitamina B3 – niacina sau vitamina PP – utila in reglarea glicemiei si prevenirea bolii Alzheimer;
  • Vitamina B5 – acidul pantotenic – util in transformarea grasimilor in energie, fiind poate cea mai utila vitamina pentru slabire si mentinerea greutatii normale a organismului;
  • Vitamina B6 – piridoxina – utila in functiile ficatului;
  • Vitamina B7 – biotina sau vitamina H – esentiala in mentinerea sanatatii pielii si a parului, dar si in reglarea metabolismului;
  • Vitamina B9 – acid folic – o vitamina indispensabila gravidelor, dar si copiilor si adultilor, prevenind cancerele medulare si de sange, dar si anemia. Este utila in tratarea diverselor forme de anxietate severa si atacuri de panica;
  • Vitamina B12 – cianocobalamina – prezinta cea mai complexa structura moleculara dintre toate vitaminele si prezinta numeroase functii in organism. Lipsa acestei vitamine determina anemia pernicioasa.

Surse naturale de vitamine B

Surse de vitamine B: semintele

Semintele necoapte reprezinta poate cea mai importanta sursa de vitamine B, continand aproape toate vitaminele din acest complex, insa in concentratii diferite. De aceea este indicat sa consumati la 2-3 zile seminte in salate de cruditati cu branza, peste sau carne de pasare. Variati semintele astfel incat sa consumati cel putin 3 sortimente saptamanal.

Sunt recomandate: pudra de seminte de in (seminte de in date prin rasnita, acestea nu se consuma intregi), seminte de canepa decorticate, seminte de chia, seminte de susan, seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac, seminte de mac, seminte de chimen, nuci, alune, arahide, caju etc. NU consumati semintele sau fructele oleaginoase coapte! Aceste alimente se consuma crude.

Surse de vitamine B: cerealele integrale

Cerealele integrale sunt o excelenta sursa de vitamina B7 si B12. Atentie insa, cerealele cheleaza calciu. Asadar, daca veti consuma cereale cu iaurt, nu trebuie sa considerati ca ati avut o masa bogata in calciu, pentru ca acest mineral nu se va absorbi in organism in aceasta combinatie. Consumati iaurt cu legume si va bucurati de sursa naturala de calciu. Acelasi efect il reprezinta si combinarea branzeturilor cu paine de exemplu.

Surse de vitamine B: legumele cu frunze verzi

Verdeturile in general sunt deosebit de bogate in vitamina B2 si B5, fiind recomandat sa consumati zilnic in salate sau poate presarat peste supa patrunjel. Puteti consuma si marar, rubarba, macris, frunze de ceapa verde, frunze de usturoi, busuioc, rozmarin maruntit in mojar, dafin etc.

Alte surse de vitamine B:

  • Uleiurile extravirgine;
  • Fructele bogate in grasimi, cum ar fi avocado;
  • Pestele;
  • Drojdia de bere;
  • Alimentele bogate in probiotice, precum Kombucha;
  • Ouale;
  • Carnea;
  • Produsele lactate grase.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri