Iata de ce in alimentatia noastra trebuie sa existe alimente ce sustin sistemul osos, consumul acestora fiind necesar inca din copilarie.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Trebuie sa mai stiti ca sanatatea oaselor este strans legata si de sistemul endocrin, asadar, atunci cand exista afectiuni osoase, puteti face si o vizita medicului endocrinolog.

Alimente care intaresc OASELE

Rubarba

Rubarba creste in foarte multe zone din tara noastra, chiar necultivata, ca planta salbatica. Dulceata de rubarba este considerata o delicatesa in Europa, iar medicina traditionala asociaza aceasta planta cu mentinerea sanatatii oaselor.

rubarba alimente pentru inatrirea oaselor

Cititi si Farmacia lui Dumnezeu: alimente asemanatoare organelor pentru a descoperi asocierea dintre rubarba si oase. Rubarba contine toti nutrientii de care oasele noastre au nevoie, fiind recomandata in alimentatia tuturor, inclusiv a copiilor.

Alimente care intaresc oasele: peste (cu tot cu oase)

Sardinele, hamsiile reprezinta surse excelente de minerale care asigura mentinerea sanatatii oaselor. Oasele de peste sunt deosebit de bogate in mierale, in special in calciu si fosfor, minerale esentiale mentinerii sanatatii sistemului osteoarticular.

Alimente care intaresc oasele: legumele cu frunze verzi

Este indicat sa adaugati in salate sau in garnituri legume cu frunze verzi si zarzavaturi precum: frunze de morcovi, patrunjel, marar, cimbru, busuioc, oregano, frunze de telina, macris, spanac crud, stevie proaspata – acestea sunt bogate in vitamina D vegetala, vitamina care este esentiala absorbtiei calciului in organism.

Alimente care intaresc oasele: urda si iaurtul

Lactatele in general contin calciu si sunt recomandate in dieta persoanelor care nu au intoleranta la lactoza. Cele mai bogate sortimente in calciu sunt iaurtul, cascavalul si urda.

alimente pentru intarirea oaselor

Alimente care intaresc oasele: fructe si seminte

Toate semintele sunt idicate pentru mentierea sanatatii oaselor, cu conditia sa le consumati crude, necoapte. Nucile, alunele, arahidele, semintele de orice fel si caju sunt bogate in vitamina D, dar si in calciu, sustinand structura minerala a oaselor.

Dintre fructe, sunt recomandate citricele, dar si cele confiate, in special smochinele si curmalele.

4 surse naturale de vitamina D pentru o sanatate de fier
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: