Sursa: Garbo.ro

3 Retete dietetice cu NAUT: merita incercate

Ca sa ne mentinem o sanatate optima, corpurile noastre au nevoie de vitamine, minerale si fitonutrienti. Legumele, fructele, nucile, verdeturile si cerealele integrale contin aceste componente importante. Totusi, efectul pozitiv asupra organismului poate fi imbunatatit prin combinatii inteligente, spune Dr. Kaplan. Acesta, intr-un articol pentru Body Mind Green, vorbeste publicului larg despre sinergia alimentelor, o idee care a capatat popularitate mai ales in ultimii ani si care specifica faptul ca, anumite componente din diverse alimente pot sa aiba un efect nutritional mai puternic, daca sunt combinate.

De exemplu, turmericul combinat cu piperul negru, asigura absorbtia mai buna a turmericului de catre organism, datorita peperinei, care se afla in piper.

Curcumina, substanta activa din turmeric are efecte anti-inflamatoare si anti-oxidante importante. Turmericul+piperul negru este iata, un exemplu de sinergie alimentara.
Iata alte exemple:


1. Banane + Iaurt

Bananele contin inulina, un carbohidrat de origine vegetala. Cercetarile au aratat ca inulina in combinatie cu iaurtul, creste productia de bacterii lactice si astfel ajuta digestiei si merge chiar mai departe, ajutand intarirea imunitatii.

Daca deja iti place sa mananci iaurt ca mic-dejun sau gustare, alege un iaurt care contine mai multe proteine si adauga si o banana acestei gustari.

Foto: Flickr; Jamie Caudill

2. Salata de spanac + boabe de naut + ardei gras rosu

Aceasta este o combinatie ideala pentru vegetarieni. Daca fierul din carne si peste este mai usor de aborbit in organism, cel de origine vegetala este mai bine absorbit in combinatie cu vitamina C (acid ascorbic), dupa cum au aratat mai multe studii. Astfel, o salata de spanac si boabe de naut (bogata in fier), in combinatie cu ardei grasi rosii proaspeti – care sunt o sursa buna de acid ascorbic, este o masa foarte sanatoasa mai ales pentru persoanele care au deficiente de fier.


2. Vegetale + ulei de masline

Cercetarile au aratat in nenumarate randuri ca, vegetalele, in special cele colorate cum ar fi ardeii, rosiile, spanacul, broccoli, kalele, ar trebui sa fie consumate impreuna cu uleiuri monosaturate, cum ar fi uleiul de masline – ca sa cresti absorbtia de carotenoide in corpul tau. Carotenoidele fac parte din categoria fitonutrientilor care au puternic efect antioxidant si proprietati anti-inflamatoare.

Puteti de asemenea sa mai consumati impreuna cu vegetale oua si avocado care de asemena contin grasimi sanatoase si care ajuta de la absorbtia carotenoidelor. [...] Citeste continuarea articolului pe Garbo

Foto homepage: Pixabay

Cum sa prepari ACASA otet de MERE
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: