Andreea BilligAutor: Andreea Billig

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

Dupa o zi incarcata petrecuta la birou, abia astepti sa ajungi acasa. Iti imaginezi ca vei adormi de indata ce vei pune capul pe perna. Si totusi, lucrurile nu se intampla chiar asa. Pot trece minute bune, ba chiar ore inainte sa inchizi ochi. Sau alte ori se poate intampla sa te trezesti in mijlocul noptii si sa ramai in stare de veghe pana dimineata.

La prima vedere, ar putea vorba de o agenda prea incarcata sau de nenumaratele ganduri care iti dau tarcoale. Uneori, de entuziasm si incantare. Cred ca ti s-a intamplat ca inaintea unei calatorii sau a unui eveniment mult asteptat, sa nu poti adormi. Specialistii sunt de parere ca insomnia are o stransa legatura cu depresia. Poate fi insa cauzata si de o serie de alti factori precum tensiunea, durerea, un mediu ambiant prea zgomotos, emotiile, disconfortul, crampele musculare sau poate chiar o schimbare de mediu. Poate ai experimentat tulburari de somn la intoarcerea dintr-o calatorie indepartata, pe un alt continent, cu un fus orar mult diferit.

Foto interior si prima pagina: johavel / Shutterstock

Daca insomniile sunt un tovaras frecvent al noptilor tale, este cazul sa iei masuri.

Incearca sa mergi la cateva sedinte de acupunctura sau presopunctura (shiatsu).

Mergi la medic pentru a identifica posibile alergii la anumite alimente. Uneori pot trece pana la sase ore din momentul in care o persoana mananca un aliment si cel in care se instaleaza insomnia.

Practicarea regulata a exercitiilor fizice moderate reprezinta un alt remediu testat impotriva insmoniei. Cecetarile stiintifice arata ca o crestere zilnica a pulsului de 50%, timp de 20 de minute, duce la o imbunatatire considerabila a calitatii somnului. Evita insa acest tip de activitate seara tarziu, atunci cand functiile interne incetinesc si corpul se pregateste de somn.

Homeopatia este o alta solutie eficienta impotriva insomniei, in mod special Pasiflora.

Un alt aspect important este sa te asiguri ca nu exista stimuli ascunsi. Acestia se pot gasi in anumite medicamente, bauturi si chiar bauturi tonice facute din ierburi. Un alt fel de stimul ascuns poate fi o lumina stradala care patrunde in camera prin geam si iti bate in ochi. Telefonul de capul patului. Robinetul stricat de la baie si apa care picura si o poti auzi. Orice element care tulbura starea de liniste - atat interioara cat si exterioara, atat de necesara pentru un somn odihnitor.

5 lucruri care te impiedica sa ai un somn odihnitor
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: