Andreea BilligUn text scris cu drag pentru tine de

Cum sa iti amenajezi propriul loc de meditatie

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

Momentele de pace interioara, in care reusim sa reducem mintea la tacere si ne concentram asupra respiratiei contribuie la starea noastra generala de bine. Temerile se domolesc, anxietatea este inlocuita de speranta, iar durerile, fie ele si de stomac, se estompeaza.

Meditatie si exercitiile de respiratie sunt din ce in ce mai populare datorita efectelor pozitive pe care le au asupra starii noastre de sanatate, de la scaderea tensiunii arteriale la crampele stomacale. Un lucru deloc neobisnuit daca luam in calcul ca starile de agitatie si nervi se duc in burtica.

Un studiu efectuat la Universitatea de Medicina din Carolina de Nord a analizat legatura dintre intestin si meditatie. Cercetatorii s-au concentrat asupra pacientilor cu sindrom de intestin iritabil. Pentru acest studiu, 75 de pacienti au fost atribuiti unui grup de reducere a stresului bazat pe mindfulness sau unui grup de sprijin cu alti pacienti care sufereau de aceeasi problema. Dupa opt saptamani, simptomele celor din grupul de reducere a stresului bazat pe mindfulness s-au diminuat cu peste 26% iar cele cele ale pacientilor din celalalt grup, cu doar 6,2 la suta.

Este important sa retii ca stresul si anxietatea duc la probleme de stomac. Daca te confrunti cu acestea din urma, primul pas pe care trebuie sa il faci este sa te relaxezi si sa iei lucrurile mai usor. Meditatia este o alternativa naturala si sanatoasa la medicamente sau le poate amplifica efectul. O poti practica oriunde, intr-o camera linistita sau intr-un loc aglomerat. Chiar si trei minute de meditatie se vor dovedi utile.

Practica este simpla insa trebuie sa te avertizez ca daca nu ai mai facut asta pana acum, iti va lua un pic de timp pana cand vei reusi sa iti golesti mintea. Atunci cand gandurile apar, nu te enerva, nu te panica si, mai ales nu te da batuta. Este firesc sa fie asa. Prin urmare, imagineaza-ti fiecare gand ca pe un nor calator si lasa-l sa treaca. Inchide ochii, stai cu spatele drept si picioarele departate la latimea umerilor si palmele in sus. Respira regulat si profund. Simte cum fiecare particica a corpului tau se relaxeaza. Revino usor inapoi si deschide ochii.

Iti recomand sa aloci macar cinci minute zilnic acestei practici - ideal dimineata, la trezire sau seara, inainte de culcare. Vei constata nu doar o imbunatatire a starii tale de sanatate dar si o claritate mai mare in gandire.

8 beneficii ale meditatiei in tacere
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: