Foarte multe vitamine depind de prezenta zincului pentru a-si desfasura actiunea, cum ar fi vitamina A.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

De asemenea mentinerea sanatatii ADN-ului si sinteza de ARN depind de zinc, la fel si procesele de ardere a grasimilor pe care dorim sa le acceleram in diete. Tot de prezenta zincului sunt legate si unele procese neurologice si de memorare, dar si activitati organice si musculare.

semne lipsa de zinc

Zincul se aflta in toate organele corpului, se gaseste in aproape toate celulele, inclusiv in globulele rosii. Zoncul este de asemenea esential in mentinerea echilibrului hormonal, alimentele bogate in zinc fiind recomandate cu precadere persoanelor cu tulburari hormonale.

5 semne si simptome ale lipsei de ZINC

Infectii repetate sau recurente

Zincul participa activ in rezistenta organismului privind infectiile, de aceea atunci cand acestea apar repetat poate fi semn de carenta a zincului, zidul imunitar mentinut de acest mineral fiind slabit. Iar cand spunem infectii, ne referim la orice boala de acest gen, de la banale raceli sau candidoze, la infectii grave sau recurente.

Semne lipsa de zinc: tulburari neuropsihice

Va simtiti mai mereu obositi, chiar si dimineata, dupa ce v-ati trezit? Este posibil sa aveti lipsa de zinc.

Zincul este implicat in multiple procese neuronale, iar studiile au asociat lipsa de zinc cu depresia, labilitatea emtotionala, schimbarea brusca a dispozitiei sau chiar cu atacuri de panica.

Semne ale lipsei de zinc: caderea parului

Daca va confruntati cu o cadere neobisnuita a parului, fara alta cauza dermatologica sau endocrina, este posibil sa aveti carenta de zinc. Acest mineral este implicat in mentinerea sanatatii pielii, parului si unghiilor.

Iti recomandam si aceste suplimente cu ZINC

Scaderea imunitatii pielii

Pielea care se exfoliaza, care contacteaza des micoze sau alte infectii sau care pur si simplu isi pierde aspectul tanar poate reprezenta un semn al deficitului de zinc in organism.

Pierderea poftei de mancare

Aceasta pierdere a poftei de mancare prezinta anumite caracteristici. Vi s-a intamplat sa simtiti senzatie de foame, dar sa nu va fie pofta de nimic, sa va intrebati ce ati putea manca, caci nimic nu va place? Ei bine aceste manifestari pot fi cauzate de lipsa zincului in organism.

stridii

Surse alimentare de zinc

Zincul se gaseste in laptele matern pentru copii, dar si in carne si organe, in carne a de peste si mai ales in fructele de mare. Cele mai bogate surse alimentare in zinc sunt insa stridiile, organele (ficatul), branzeturile.
Zinc se mai gaseste si in surse vegetale ca fasole, produse din soia, nuci si fructe oleaginoase.

6 remedii Naturale pentru ANXIETATE si atac de panica
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: